Baby 9 maanden weigert te slapen overdag.

<p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Beste mama's, </p><p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">ik begin een beetje "wanhopig" te worden. </p><p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Onze dochter is nu bijna 9 maanden en een heerlijk kind, tot een kleine 2 weken geleden. Mevrouw wilt overdag niet meer slapen en dat terwijl ze hartstikke moe is. Ik heb alles al geprobeerd. Maar ze het op het krijsen, zo intens dat ze vaak gewoon in ademnood komt. Als ze een half uur slaapt moet ik blij zijn. Terwijl dit altijd 1,5 uur tot 2 uur was. </p><p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Kijk als ze niet moe is kan ik het begrijpen, maar ze komt poepie chagrijnig uit bed, gaapt constant en wrijft veel in de ogen, maar als ik er maar op een manier vastpakt "waardoor ze wel eens in slaap zou kunnen vallen" begint het gedonder van voor af aan. </p><p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Zo wordt het wakker blijven tot 7 uur een uitdaging en gaat de laatste fles er maar met pijn en moeite in, savonds en snachts slaapt ze gelukkig wel door, op een paar diepe zuchten en een fiepje na  maar de ochtende worden steeds vroeger. 04.40 uur of 05.15 is tegenwoordig normaal. Hierdoor slaapt ze gemiddeld 11 uur op een hele dag en nacht, dit is gewoon veel te weinig natuurlijk. Op het cb zeggen ze ook ze zou nu wel van 7 tot 7 moeten kunnen slapen, maar de gouden tip hebben ze ook niet voor me. (Weet ook wel dat die er niet is) maar doordat onze dochter nu bijna heel de dag jengelt of huilt wordt ik daar lichtelijk wanhopig van, ook omdat er steeds meer druk op mijn relatie komt te staan en ik bang ben dat vandaag of morgen het bommetje barst. </p><p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Ter informatie, ze speelt heel graag (te graag) staat, zit, kruipt en stapt al. Ze eet enorm goed en graag. Dus het is niet zo dat ze wat mankeert. Ik ben gewoon benieuwd naar moeders die hier ervaring mee hebben en eventueel tips. </p><p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Ik wil gewoon mijn dochtertje helpen.</p><p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Groetjes. </p>

Dé tip heb ik ook niet voor je. Maar dat ze op het cb zeggen dat ze van 7 tot 7 zou moeten slapen vind ik onzin. Dat is het ideaalbeeld en lang niet alle kinderen doen dat. Mijn dochter heeft bijvoorbeeld nooit langere nachten gemaakt dan van 20.00-6.30.. meer slaap heeft ze niet nodig s nachts. (en ze is bijna 2 jaar, dus dat is al heeeel lang zo) Soms denk ik dat de mensen die op het cb werken, zelf geen kinderen hebben en ze bekijken alles volgens het boekje. Probeer dat in ieder geval een beetje los te laten!
Helpt het niet om om 4.30, als ze wakker wordt een flesje te geven en dat ze daarna weer verder slaapt? Ik weet dat mijn dochter ook zo'n periode had dat ze weer een nachtvoeding nodig had rond dat tijdstip en dan sliep ze weer verder tot 6.00/6.30. 

Dé tip heb ik ook niet voor je. Maar dat ze op het cb zeggen dat ze van 7 tot 7 zou moeten slapen vind ik onzin. Dat is het ideaalbeeld en lang niet alle kinderen doen dat. Mijn dochter heeft bijvoorbeeld nooit langere nachten gemaakt dan van 20.00-6.30.. meer slaap heeft ze niet nodig s nachts. (en ze is bijna 2 jaar, dus dat is al heeeel lang zo) Soms denk ik dat de mensen die op het cb werken, zelf geen kinderen hebben en ze bekijken alles volgens het boekje. Probeer dat in ieder geval een beetje los te laten!
Helpt het niet om om 4.30, als ze wakker wordt een flesje te geven en dat ze daarna weer verder slaapt? Ik weet dat mijn dochter ook zo'n periode had dat ze weer een nachtvoeding nodig had rond dat tijdstip en dan sliep ze weer verder tot 6.00/6.30. 

@CvB, dankje wel voor je reactie. Ze hoeft ook niet van 7 tot 7 te slapen,  (zou wel lekker zijn natuurlijk, hihi)
Maar zit vooral met het middag dutje, 20 minuten slaap is gewoon niet genoeg. Dat trekt ze niet, ondanks dat ze gewoon wakker blijft. Ze wil gewoon niet toegeven.
Het baart mij zorgen, zeker omdat ze volgende week voor het eerst naar het kdv  gaat omdat ik heb besloten na 12 maanden thuis te hebben gezeten om weer te gaan werken. 
Ik weet gewoon niet wat ik fout doe, ze is zo verdrietig smiddags maar wilt absoluut niet getroost worden. 
En over de fles in de ochtend,  ze heeft smorgens niet echt "honger" ze krijgt iedere ochtend om 06.30 pas de fles en dat levert geen problemen  op, in de tijd voor de fles is ze heel lief aan het spelen, knuffel of tv aan het kijken. Ik ben juist bang dat als ik de fles zo vroeg ga geven dat je juist een patroon creëert om zo vroeg wakker te worden. 
Dus weet niet meer wat ik moet doen om het goed te doen... 

Terug
Bovenaan