Baby 9 maanden word naar 1 uur wakker

<p>Goedeavonds dames, onze kleine van 9 maanden doet overdag nog twee slaapjes van z.on 2 uur en gaat savonds tegen 7 uur naar bed en slaapt tot de dag erna 8 uur. Nu is het probleem dat ze al zeker 2 maanden tijdens de nachtslaap na 1 uur wakker word. Ze begint eerst te spelen dan te huilen en dan te krijsen. Als we er naar toe gaan zijn we drie uur bezig en valt ze uiteindelijk als een blok in slaap dood moe gehuild. Gaan we niet naar haar toe geeft ze over van het druk maken. Cb kan ons geen advies geven slaapcoach zegt dat ze overdag te veel slaapt. Hebben haar nu steeds op advies na 1.5 uur wakker gemaakt maar ze huilt zowat de hele dag omdat ze hartstikke moe is. Zelfs in bed krikgen word nu een ramp. Hebben meer kindjes dit? Of mama.s die tips hebben? Hoelang slapen jullie kindjes van 9 maanden?</p><p>Wij weten het helaas echt niet meer:(</p>

Hoi hoi,
onze dochter is 8,5 maand en slaapt overdag nog 3 keer omdat ze niet langer dan 30-60 min slaapt aan een stuk. 
Savonds hebben wij het zelfde probleem na een uur wakker worden. Bij ons hielp een sterren projector heel erg goed. 
Overdag doen we een muziek doosje aan en savonds de sterren projector wordt ze wakker ga ik er heen speentje aai over de bol kusje en projector weer aan.
dit geeft haar naar mijn idee rust omdat ze weet wat er gaat komen. 

Misschien aan het einde van de dag een badje doen zodat ze lekker rozig is?

succes!

Ah wat vervelend! Ze slaapt dus eigenlijk heel goed overdag en snachts, maar in de avond voor geen meter. Onze zoon (nu 8 maand) slaapt overdag ook 2 slaapjes van 2 uur, of 3 slaapjes van 1 a 1.5 uur. En snachts van half 7 tot 7-8. Hij wordt ook wel eens na een uur wakker. We kijken dan hoe hij reageert: is hij slaperig? Dan laten we hem liggen en helpen we hem opnieuw inslapen. Is hij moe maar mopperig? Dan heeft hij meestal honger. Staat hij te springen? Dan halen we hem er uit, laten we hem beneden uitrazen en brengen we hem een half uur later weer opnieuw naar bed. Hele naarbedgaritueel weer opnieuw, en dan valt hij meestal gewoon in slaap. 

Dus echte tips heb ik niet, behalve haar er misschien uithalen als ze gaat spelen en weer opnieuw op bed leggen? Of nog een extra voeding geven? Dat helpt bij onze zoon ook vaak, meestal is hij dan overdag te druk met spelen en te onrustig geweest om goed te eten.

Veel succes!

Een badje doen we idd al maar helpt ook niet. Hoe moe ze ook is na 1 uur word ze wakker. De sterrenprojecter hebben we ook maar helpt dus ook niet. Als ik haar uit bed haal blijft ze heel druk zelfs bij mij op de arm. Maar als ik het zo lees slaapt ze eigenlijk helemaal niet zo veel overdag

Nee, volgens mij ook niet. Op de opvang slaapt ons zoontje meer dan bij ons thuis, soms 2 keer 3 uur. En dan slaapt hij prima snachts. Volgens mij is het echt heel verschillend hoeveel slaap ze nodig hebben. Je zou haar dus nog kunnen proberen haar beneden te laten spelen voor n half uur en opnieuw naar bed brengen. Bij ons helpt het, alsof we hem resetten, daarna is hij klaar om echt de nacht in te gaan en lang te slapen. En dan hebben we niet het 'gevecht' van het in slaap proberen te krijgen. 

Hoi!
Ik denk eerder dat het een fase is.. onze kleine meid had dit ook. Ze worden dan opeens wakker en je weet niet wat het is misschien: dromen, verwerken van de dag, tandjes etc. Maar 1 ding het gaat echt over! 
Wat betreft overdag slapen  en wakker maken raad ik echt af. Kindjes geven zelf heel goed aan hoeveel slaap ze nodig hebben en de een slaapt langer dan de ander. Maar het verhaal van cb over overdag teveel slapen is echt onzin. Als je ze wakker maakt terwijl ze niet zijn uitgeslapen bouw je juist oververmoeidheid op. Het is belangrijk dat er overdag genoeg ruimte is voor rust en regelmaat. Frisse lucht, bewegen, momentjes spelen met jou of iemand en ruimte om zelf te spelen en te ontdekken. 
Veel succes en het komt echt weer goed.

Hoi, dat advies van de slaapcoach vind ik persoonlijk erg raar hoor! Mijn dochtertje 10 maanden slaapt als we thuis zijn ook makkelijk 2 x 2uur en soms nog wel langer. Slapen doet ze snachts ook prima ( soms word ze wakker en begint ze te spelen of brabbelen ) dan stop ik dr weer even in handjes onder de dekens en fiepje. Soms ook huilend. Wat ik dan doe is dr pakken en kalmeren fiepje en terug en dit herhalen tot ze weer gaat slapen. Maar is niet vaak voorgekomen. Het is idd denk ik gewoon een fase! Allemaal die fases zucht! Veel succes! Gr 

Terug
Bovenaan