Baby 9 mnd s'avonds niet willen slapen

<p>Hallo allemaal,</p><p>Onze dochter is een leuk, lief vrolijk meisje van 9 maanden. Helaas zitten wij op het moment een beetje met onze handen in het haar.</p><p> </p><p>Overdag heeft ze 2 slaapjes. Ze wordt meestal rond 7/ half 8 uur wakker. Gaat dan rond 9 uur naar bed en slaapt dan een dik uur. Rond 13 45 uur slaapt ze tot 15.30/16.00. rond 18 30 uur wordt ze moe en krijgt ze een fles kunstvoeding en hierna naar bed. Als we geluk hebben slaapt ze dan goed in, maar ze wordt standaard na 1 slaapcyclus wakker. Meestal krijgt ze dan nog een klein flesje. Hierna is het inslapen vaak drama. En blijft ze krijsen.  Wanneer ze eenmaal weer slaapt, slaapt ze de rest van de nacht zo door. Vandaag maakt ze het heel bont, want ze slaapt nog steeds niet. </p><p> </p><p>Herkent iemand dit? Hebben jullie tips voor ons?</p>

Nee herken het niet maar het lijkt alsof ze het gewoon als 3e slaapje ziet en daarna dus even een paar uurtjes wakker wil zijn, omdat ze uitgerust en weer fit is??‍♀️

Ik herken wel dat ze snel weer wakker kunnen worden. Mijn zoontje (nu 8,5 maand) wordt soms ook vrij snel weer wakker in de avond, en krijgt dan ook vaak een klein flesje. Maar vervolgens slaapt hij daar juist wel meteen weer van in.
Wat je misschien zou kunnen proberen is de wakkertijd in de middag voor het tweede slaapje wat verkorten (naar 3 uur ipv bijna 4), waardoor je dochter wat eerder wakker is in de middag en de wakkertijd naar de avond toe wat langer is. 2,5 - 3 uur aan het einde van de middag lijkt wat kort. Althans, als je de "voorschriften" mag geloven, waar men rond 9 maanden volgens mij wel uitgaat van een 2-3-4 uur wakkertijd schema. 

Maar goed, het is slechts een idee. Misschien werkt het niet voor jullie. Veel succes in ieder geval! 

Zou ook een slaapregressie kunnen zijn. Onze kleine man is nu 10 maanden en sliep rond de 9 maanden ook rommelig, na een paar weken was het opeens weer normaal... dus ik hoop voor jullie dat dit het ook gewoon is. Mijn tip is dan ook: meebewegen met je kleine meisje en bedenken dat dit maar voor eventjes is

Dank je wel voor jullie reacties. Dat gaan we eens proberen, het middagslaapje in te korten. Kijken wat dat geeft.

Slaapregressie hebben we inderdaad ook over gelezen. 

Ik zou idd je middag slaapje ietsje eerder doen.
Dus rond 1300u.. 
Wat hierboven al gezegd wordt, het 2,3,4 schema aanhouden qua wakkertijd..
Na de boterham naar bed! 

Terug
Bovenaan