Baby 9 mnd slaapt ineens nauwelijks overdag

<p>Hoi iedereen!</p><p>is dit voor iemand herkenbaar?</p><p>Ons zoontje van bijna 9 maanden slaapt sinds 5 dagen nauwelijks overdag. Hij blijft gewoon keten in bed en na een half uur of uur vind ik het wel welletjes. Normaal sliep hij wel met 10 minuutjes in en dan twee tot drie keer per dag een uurtje.</p><p>Hij valt nu wel in slaap als we gaan wandelen of op de fiets zitten maar dat is natuurlijk niet helemaal het idee. ‘savonds slapen gaat dan wel goed, dan is hij natuurlijk doodop. Maar wordt nu ook om 05:00 weer wakker.</p><p>Gisteren had hij bijv op de opvang alleen van 11:30-12:45 geslapen en was dus wakker tot 18:30 tot ie naar bed ging ?</p><p>- zn eerste twee tandjes zijn net doorgekomen</p><p>- loopt echt tegen alles aan te kletsen en schreeuwen</p><p>- is erg druk, maar vast ook door slaaptekort</p><p>- op de opvang lukte het ook niet</p>

Hebben wij rond die leeftijd ook gehad, onze kleine man is nu 11,5 maand. Klinkt als een slaapregressie! Duurt 2 tot 6 weken meestal... en je bent dus al ongeveer een weekje onderweg... nog even volhouden! Bij ons was het inderdaad ook 5 uur, wij zijn in de avond meer avondeten aan gaan bieden (daardoor werd hij al later wakker, hij had ineens meer eetlust) en een knuffel in bed gaan introduceren, zodat hij daar nog even  mee kan spelen, ook een succes, want daardoor is hij het niet zo snel zat en kun je hem er op een meer schappelijke tijd uithalen. Hoeveel dutjes bied je nog aan? 2 dutjes overdag is nu wel voldoende voor je groter wordende kleine Te weinig kwalitatieve slaap overdag leidt tot onrustige nachten... wij gaan hier denk ik de 12 maanden  slaapregressie weer in, want het tweede dutje lukt al 2 dagen niet meer en onze zoon is weer met allerlei ontwikkelingen bezig en is ook nog eens strontverkouden... lekker veel nabijheid en structuur bieden, niet in oude patronen vervallen .... volhouden, voor je het weet is het ineens weer voorbij!  Succes!

Ahh dank je wel voor je reactie! Dat bied wat hoop haha.
Wij doen hem eigenlijk altijd naar bed als hij in zijn ogen wrijft en gaat gapen. Je merkt dat hij wel moe is (ogen gaan dan in bed eventjes dicht) maar dan houd hij zichzelf wakker en gaat ineens naar een poster, knuffel, hemeltje, etc schreeuwen ?
Ik vind het lastig omdat hij daardoor ook humeurig is en te onrustig en ongeduldig om te eten.
We houden alles aan zoals voorheen. Knuffeltje heeft hij ook al wel. Het is even uitzitten denk ik, maar extra lastig in deze tijd van thuiswerken (en was ook ineens weer verkouden met hoesten dus moest thuisblijven)

wij hadden dat een paar weken geleden ook met onze dochter (nu 10,5 maand). En toen, op een gegeven moment kroop ze! Ze zat er blijkbaar zo tegen aan dat het haar wat onrustig maakte. Verder was ze redelijk vrolijk, alleen duurde de middag wel wat lang voor haar omdat haar slaapjes zo moeizaam gingen. Nu ze lekker kan kruipen slaapt ze weer 2 x per dag als een een roosje en de nachten gaan weer goed. Kan ook zijn dat ie voor een grote ontwikkelingssprong zit dus. Even volhouden, gaat over! Wij legden haar wel altijd in bed op haar slaaptijden. Die zijn bijna altijd hetzelfde. 09.30-11.00 en 14.00 - 15.30. Als ze helemaal overstuur was haalden we haar er uit en troostten haar. Anders lieten we haar maar wat kletsen, keten en rommelen. Prikkelarme omgeving (haar bedje/slaapkamer) geeft ook rust. 

succes!

Ja het kruipen zit er wel aan te komen, want hij gaat nu ook vaker op zijn knietjes proberen te zitten. Dan gaat hij zittend naar voren hoppen totdat hij met zn gezicht op de grond valt ?, maar met kleine ondersteuning blijft ie even zitten op zn knietjes. Ook met rechtop staan tegen de bank bijvoorbeeld.
Het is zo bizar dat als je in deze periodes zit het oneindig lijkt en je bang bent dat dit de nieuwe modus zal zijn..dat heb ik dan in ieder geval haha.
bedankt voor jullie inzichten ??

Hahaha herkenbaar hoor! En inderdaad... die slaapregressies gaan vaak samen met een ontwikkeling.. ik merk dat hij hier hele verhalen tegen me aan het kletsen is, hij zit me.dan echt aan te kijken en houdt een heel verhaal op.. ik doe dan gezellig mee... maar ik zie dus aan hem dat zijn koppie weer met 100 ontwikkelingen tegelijk bezig is... ik bied hem ook gewoon zijn slaapjes aan.. in de ochtend gaat het gewoon goed, de middag dus niet.. maar gister heb ik hem wel rustig gekregen en heeft hij ongeveer 20 a 30 minuten rustig gelegen, daarna ging het wel iets beter als de dag ervoor... houdt in gedachten dat het voor hem nog zwaarder is dan voor jou... hij zit niet zo lekker in zijn vel en is daarom zo onrustig.. wij bieden zo min mogelijk prikkels, dus lekker zoveel mogelijk thuis blijven, lekker in de tuin spelen enzo... succes!

Update: vandaag heeft hij voor het eerst weer twee keer geslapen overdag :) en dat op de opvang!
Benieuwd of het morgen ook weer goed gaat en of hij weer zo vroeg wakker wordt. Je merkt wel aan alles dat ie heel veel wil. Hij drait supersnel met zn hoofd naar alles wat ie ziet en hoort, beweegt heel veel en loopt veel te brabbelen op momenten. Gelukkig is hij al wat vrolijker :) 

Dank jullie wel

Terug
Bovenaan