Baby (9 weken) drinkt ineens veel minder

<p>Hi all, </p><p>Onze baby, afgelopen vrijdag 9 weken en 5300 gram, drinkt ineens veel minder. Afgelopen week was het al minder geworden, maar nu laat hij sinds een paar dagen vaak echt 50-70 cc nog staan. Hij doet hier ook erg lang over, vaak rond de 3 kwartier. Tussendoor boeren helpt niet, hij pakt de fles gewoon niet meer en weigert meer te drinken. We zaten op 5x 165 cc, maar nu maar weer terug gegaan naar 6x voeden en dan kleinere hoeveelheden, maar ook hiervan laat hij veel staan. Wel slaapt hij 's nachts nog goed door. Anderen die dit ook hebben? </p>
 
Sprongetje, speen te klein, even wat minder honger?

Het kan allemaal en het is best lastig om er echt goed achter te komen.

Drinkt hij zeker de helft minder dan normaal? Nog goede plasluiers?
Misschien vindt hij dat het te lang duurt omdat de speen te klein is?
Let hier wel bij op als je naar een maatje groter gaat dat dit dan niet te snel gaat. Dit merk je van zelf als hij zich verslikt of als de fles binnen 10 minuten al leeg is en hij gaat overstrekken en/of huilen.
 
Grotere speen heb ik inderdaad geprobeert, dat ging veels te snel! Eerste fles had hij binnen 7 minuten leef, toen tijdje flink huilen.. Tweede fles met tussenposes gedaan, maar toen op de helft accepteerde die de fles ook niet meer, zelfde met de 3e fles dus die drinkt die dan ook niet leeg..
Hij heeft nog wel goede plasluiers, dus ik maak me ook nog niet zoveel zorgen. Maar omdat het nu al wel een week duurt en steeds minder wordt... Soms drinkt die net de helft van de fles en soms iets meer. Net wel even de speentjes doorgeprikt, en hij had ineens zijn fles van 165 cc in 17 minuten op, dus hopelijk lag het daaraan! Even de volgende fles afwachten..
 
Terug
Bovenaan