Kindjes drinken bij periodes nou eenmaal wel eens meer of minder. Kan vanalles zijn. Groeispurtje, ontwikkelsprongetje, gebrek daaraan, virusjes, tandjes, afleiding. Zolang ze goed hun groeicurve volgen en regelmatig plassen en poepen, blij zijn, is er niks aan de hand. Een kindje weet heel goed zelf te regelen hoeveel voeding er nodig is.
Ik kon er in het begin ook zo over stressen hoor. Herinner ik me nog goed. Weer aan het rekenen met aantal flessen en cc's. Maar ik merkte dat ze na een tijdje altijd wel weer juist veel ging drinken.
Nu is ze 21 mnd. En sommige dagen eet ze als een bouwvakker, soms meer brood dan ik bijvoorbeeld en andere dagen gaat ze met 2 happen eten op naar bed. En er zijn ook wel weken dat ze bijna niks eet en weinig drinkt. Met verkoudheden ofzo. Maar 2 weken later haalt ze weer in. Meer dan wat extra stimuleren doe ik niet. Ik hou niet van opdringen. Maargoed je went eraan, en ziet dat het wel goed komt.
Als de plasluiers te weinig worden of je kindje wordt suf, of is zichzelf niet, dan wel direct een dokter bezoeken hoor. Maar vaak is het niet nodig.