Baby 9 weken drinkt Max 90cc

<p>Lieve mama’s, </p><p>Ik weet mij geen raad meer. Mijn zoontje drinkt al 9 dagen super slecht. Hij drinkt Max 90cc per fles. Hiervoor dronk hij 120/150cc. Ik maak me echt zorgen. Waar komt dit opeens vandaan? Hij was een super goede drinker? Hij lijkt verder erg tevreden maar dit kan toch nooit goed zijn dat hij zo weinig binnen krijgt. Iemand dit ook gehad en het toch goed is gekomen? </p>
 
Wat is er mis met 90 cc? Misschien heeft hij behoefte aan kleinere flessen en dan wat frequenter. Proberen waard! Succes!
 
Kindjes drinken bij periodes nou eenmaal wel eens meer of minder. Kan vanalles zijn. Groeispurtje, ontwikkelsprongetje, gebrek daaraan, virusjes, tandjes, afleiding. Zolang ze goed hun groeicurve volgen en regelmatig plassen en poepen, blij zijn, is er niks aan de hand. Een kindje weet heel goed zelf te regelen hoeveel voeding er nodig is. 
Ik kon er in het begin ook zo over stressen hoor. Herinner ik me nog goed. Weer aan het rekenen met aantal flessen en cc's. Maar ik merkte dat ze na een tijdje altijd wel weer juist veel ging drinken. 
Nu is ze 21 mnd. En sommige dagen eet ze als een bouwvakker, soms meer brood dan ik bijvoorbeeld en andere dagen gaat ze met 2 happen eten op naar bed. En er zijn ook wel weken dat ze bijna niks eet en weinig drinkt. Met verkoudheden ofzo. Maar 2 weken later haalt ze weer in. Meer dan wat extra stimuleren doe ik niet. Ik hou niet van opdringen. Maargoed je went eraan, en ziet dat het wel goed komt. 
Als de plasluiers te weinig worden of je kindje wordt suf, of is zichzelf niet, dan wel direct een dokter bezoeken hoor. Maar vaak is het niet nodig.
 
Ook ik maakte mij zorgen om ons zoontje van 8 weken die opeens flessen van maar 80 cc dronk. We hebben hem laten wegen en was afgelopen maand ruim een kilo aangekomen! Dus dat zit wel goed. De kinderarts gaf ook aan dat kinderen drinken wat ze nog hebben. We hebben de tijden nu vervroegd, dus om de 3/3,5 uur ipv 4 en merk dat hij langzaam aan weer wat meer gaat drinken.
Dus als je je zorgen maakt.. ga je baby extra wegen, komt hij aan.. niets aan de hand
 
Bedankt voor jullie berichten lieve mama's. Ik snap dat ik het los moet laten. Het is alleen zo moeilijk :( Ik ben echt overbezorgd dat hij te weinig krijgt, niet goed zal groeien etc.. Ik heb ptss opgelopen van de bevalling dus ben extra gespannen. Hoop dat dit een fase is zodat ik mij snel ook gerust voel. Hij komt zelf om de 3/4 uur. Snachts om de 5 uur. Als ik hem zelf wakker maak voor een extra voeding drinkt hij Max 30. Hij drinkt liever als hij er zelf om vraagt. 
 
Terug
Bovenaan