baby 9 weken hoe voeden en hoe slapen.

Hallo Medecollega's,

Ik heb een meisje van bijna 9 weken. Ik vraag mij af hoe het moet en hoe het gaat worden straks.

Ik geef mijn meisje per dag 5 flessen van 120 ml water en vier schepjes.
Dit geeft ik met een avent speen met 2 gaatjes.

Ze krijgt om.
08.00 uur
12.00 uur
16.00 uur
20.00 uur
12.00 uur

Ze is na de overige voedingen ongeveer 1 tot 2 uur wakker daarna slaapt ze.
Per wanneer ga je over op de baby van 1 tot 3 op bedleggen en vanaf wanneer breng je ze savonds naar bed. Ze slaap overdag de hele dag beneden en na de laatste fles boven.

Ze komt snachts om half zes. Als ik haar hoor daai ik haar op haar buik en slaapt zo door tot weet ik niet want dan pak ik haar om 08.00 uur.

Graag hoor ik wat andere moeders doen.
 
Hoi,

Het lijkt me dat het perfekt gaat! Voor zover ik weet slapen ze zoveel als ze nodig hebben. Mijn dochtertje is nu 5 maanden en slaapt 's avonds vanaf half 8 ongeveer. Maar toen ze kleiner was hebben we een periode gehad dat ze 's avonds tot 10 uur wakker was. Ze doen meestal nog heel lang twee slaapjes overdag. Volgens mij wordt het pas met een maand of 9 alleen een middag slaapje, of misschien nog wel later. Dat weet ik niet precies. Rosa krijgt nu 4 flesjes.

8.00 fles
11.30   fruit
13.00 fles
17.00 fles
21.00 fles

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes,

Desiree
 
Mijn dochter van 12 weken krijgt 5 x 165 ml voeding. Dit drinkt ze meestal bijna op.
De tijden zijn ongeveer:
6.30 uur, 10.30 uur, 14.30 uur, 18.30 uur en dan de laatste om 22.30 uur
meestal slaapt ze overdag van 7.30 tot 10.00-10.30 uur, en van 15.00 tot 17.00. Tussendoor slaapt ze rijdens het wandelen af en toe of in de box. "s avonds gaat ze na het flesje in bad en gelijk naar bed. Dan gaat ze slapen tot de volgende ochtend ongeveer 6.30 uur.
groetjes moeder van isa
 
Hallo,

onze zoon gaat na iedere fles op bed. Hij is nu 3 maanden. En krijgt 4 flessen van 210cc op een dag: 8, half 1, 17  en 21u.

Het ritme is hier: hij krijgt de fles, even lekker knuffelen, schone luier, dan in de box en zodra hij moe wordt gaat hij naar boven. En daar slaapt hij meestal tot aan de volgende fles. Alleen bij de laatste fles gaat hij direkt naar boven, omdat hij dan zo moe is.

Hij slaapt dus best wel veel. Hij zal het wel nodig hebben, van ons mag 'ie.

Groetjes Nienke
 
Ik heb ook een zoontje van 12 weken en breng hem ook na elke voeding en spelen naar bed. Maar ja, hier huppelen nog drie rond en dan is het te druk beneden voor hem.
Mijn ervaring is wel dat ze rustiger slapen in hun bed dan in de kamer.
Ik geef borstvoeding dus echt ritme heb ik dan niet, als hij honger heeft krijgt hij wat en word hij moe, gaat hij naar boven. Je merkyt op een gegeven moment wel als je kindje moe word en dan langer gaat slapen overdag, maar met 12 weken is dat meestal nog niet zo, dan slapen ze heel vaak.
 
Terug
Bovenaan