Baby 9 wkn corona

<p>Iemand al eerder gehad, dat partner Corona heeft wat kan je het beste doen met baby van 9 weken? En heeft iemand al gehad dat een baby ziek is geworden door Corona?</p>
 
Mijn vriend had corona toen m'n dochter 5 weken was. Je kunt niks doen hiertegen bij de baby. Althans mijn vriend hield zoveel mogelijk afstand, sliep op zolder. Naar 0 contact vonden wij zelf niet te doen. Een baby heeft ook aandacht van papa en mama nodig. Dus verschonen met mondkap en verder hopen dat de tijd snel ging. Mijn dochter is ene beetje snotterig geweest. Heb toen een ui naast haar wiegje gezet. Ze sliep nog bij ons op de kamer. Dat vond ik heel fijn. Sterkte, ik snap heel goed dat je je zorgen maakt.
 
Hier hebben mijn zoontje van zes maanden en ik corona. Hij doet het supergoed, is wel heel snotterig en hoest veel maar blijft wel vrolijk en eet goed. Er valt niks aan te doen. Wel in de gaten houden dat hij niet benauwd wordt of kortademig maar zolang dat niet het geval is en de koorts niet enorm hoog wordt is het gewoon uitzingen.
 
Hier corona gehad terwijl m'n dochters 3 en 1 jaar waren. Ze waren wat snotterig en verkouden in die tijd dus zullen het ook wel gehad hebben maar ik heb ze niet laten testen. Vond het totaal niet boeiend om dat te weten. Kinderen worden er amper ziek van en zo'n kleine baby al helemaal niet dus ik zou me er geen zorgen om maken. Hoogstwaarschijnlijk merk je niks aan je baby
 
Nou met de laatste opmerking ben ik het niet helemaal eens... hier namelijk wel degelijk een baby van 7 maanden die goed ziek is. Gisteren in het ziekenhuis geweest met hem ivm benauwdheid, maar er komen steeds meer jonge kinderen met klachten binnen zei ze. Ik heb het ook en ben er ondanks vaccinaties ook goed ziek van geweest. Maar wij hebben ervoor gekozen om even apart te leven. Ik zit boven met de baby en vriendlief beneden en slaapt op zolder. Oudste zoontje van 2 slaapt bij opa en oma. Hij zet eten etc neer op de overloop. Af en toe zwaait hij even op afstand of doen we videobellen. In dit geval zijn de maatregelen dus om papa en de oudste te beschermen en ik heb het van de baby, maar ik zou toch echt proberen om te zorgen dat je baby van zooo jong het niet krijgt. Je weet namelijk nooit van de voren hoe ziek ze worden, maar dat is mijn mening. Verder doen wat voor jullie goed voelt.
 
Ik zeg ook: hoogstwaarschijnlijk wordt je kindje niet ziek. Ja, die kans bestaat wel maar is gewoon heel klein!!

En grote kans dat jij ondertussen ook al besmet bent en je kindje ook al, dus apart leven heeft waarschijnlijk al geen nut meer.

Ik werd op donderdag ziek en positief getest, mn man voelde zich dezelfde dag ook niet fit maar testte negatief. Op vrijdag testte hij wel positief. Je woont samen, slaapt samen, zelfs al ga je nu apart leven is de kans al meeeeega groot dat jij ook besmet bent.

Overigens hadden wij zoiets van: dan maar allemaal tegelijk corona, dan hebben we t maar gehad. Maar we hebben het gelukkig mild gehad en waren maar een dag of 3 ziekjes.

En we wonen super klein dus apart wonen van elkaar (met kinderen) was echt onmogelijk, we hebben maar 1 wc en geen extra slaapkamer enzo. Ik wilde dat ook absoluut niet, dan maar allemaal tegelijk corona en in quarantaine. Ik ken genoeg mensen die apart gingen leven en dan kreeg de ander het alsnog een 1 of 2 weken later en zo zaten ze allemaal een maand in quarantaine.... wij hebben het allemaal in 1 week gehad en waren na 10 dagen er allemaal weer vanaf. Beter konden we het niet treffen.
 
Terug
Bovenaan