Baby 9 wkn obstipatie?

Nieuw:<br />Hij heeft gepoept! ? Ik weet niet wat uiteindelijk heeft geholpen.. maar ik ben blij dat het eruit is :) <br /><br />Hoihoi!<br />Mijn kleine man van 9 weken heeft sinds vorige week zaterdag niet meer gepoept.. er zijn al 7 dagen verstreken. Normaal poepte hij elke dag of om de dag. Ik zie dat hij heel hard perst en met zijn benen trappelt. Hij wil dus wel poepen.<br />Ik heb van alles geprobeerd om hem te helpen ? baby massage, fietsen met de benen, rechtop houden.. niets lijkt te helpen. De huisarts assistente deed er nog luchtig over. Op internet lees ik dat het normaal is om 2 of 3 weken lang niet te poepen (bij borstvoeding). Maar ik vind het nu al na 7 dagen lang duren en mijn baby doet zo zijn best om het eruit te krijgen, soms kreunt hij erbij en krijgt hij een rood hoofd.<br />Wie kan ons helpen? Of moeten we gewoon geduld hebben? ?<br />Groetjes<br />
 
Ik kreeg gisteren de tip van het consultatiebureau om met massageolie het buikje te wrijven in ronde bewegingen van rechts onder rond naar boven en dan naar linksonder. (Informatie te vinden bij baby in balans)
 
Het kan bij bv inderdaad heel normaal zijn, maar dan hebben kindjes er volgens mij ook geen last van. Dan verteren ze gewoon alle bv. Vriendinnetje van mij heeft dit ook gehad met haar zoontje en daar kwam het na een dag of 10 ineens weer (de 1e keer was toen wel even vervelend) en toen ging het daarna ook gewoon weer prima alsof er nooit wat gebeurd was. Ik weet niet of je ook wel eens kolft/flesje geeft maar een druppeltje olijfolie erdoor kan soms helpen.
vervelend om je kindje dan zo z'n best te zien doen en het niet lukt ?. Hopelijk gaat het snel beter. Als jij het niet vertrouwt, neem dan gewoon weer contact op met je huisarts.
 
Toen mijn baby een aantal dagen last had van obstipatie hoorde ik van het consultatiebureau dat ik lactulose mocht gebruiken. Gewoon van de Kruidvat. Dit hielp heel goed. Volgens mij een week gebruikt en toen was het weer normaal op gang. Als je kindje last heeft zou ik wel terug naar de huisarts want ja het is normaal om langer niet te poepen maar het is niet normaal als hij echt last heeft.
 
Herkenbaar…
Wat bij ons dochtertje goed hielp/helpt is zelf in kleermakerszit gaan zitten en de kleine dan in het kuiltje laten zakken met de billetjes. Kontje iets lager dan de beentjes. Hier altijd met resultaat ;)
Succes! Is heel vervelend om te zien he! ?
 
Het komt vaak voor dat jonge babies plotseling 1 a 2 weken niet poepen. 
Toen onze dochter een maand of 2/3 was heeft ze ook zo'n periode gehad. Van meerdere keren per dag naar helemaal niks. Ik was bij de huisarts geweest. Die vertelde dus dat het normaal is. Na 10 dagen kijken ze pas met je mee. CB reageerde met ach is normaal, komt vanzelf weer. Zelf was ik in alle staten. Maar na 9 dagen kwam er eindelijk poep. En toen weer 3 dagen niet. Daarna weer meerdere keren per dag en nooit meer meegemaakt. Ze had er die laatste dagen wel echt last van. Maar het was geen harde keutel die eruit kwam ofzo.
 
Als je kindje borstvoeding krijgt is het heel normaal dat ze tot wel 14 dagen niet poepen. Ze gebruiken alles uit de borstvoeding waardoor er niets overblijft om uit te poepen. Hier hebben ze ook geen last van, dus als jullie kleintje wel krampjes en dergelijke heeft zou ik toch nog eens de huisarts bellen.
 
Terug
Bovenaan