Baby 9mnd wil niet slapen

<p>Hallo mama’s en papa’s,</p><p>Wij zitten al een ruime maand met het wel bekende probleem dat onze baby van 9 maand niet wil slapen ‘s avonds. Wij zitten met onze handen in het haar, niks helpt. </p><p>Zodra hij in bed ligt draait hij zich op zijn buik en zet het op een brullen. Waarop wij hem terug draaien en nog even geruststellen en vervolgens weer gaan.</p><p>Het laten huilen vinden wij erg lastig. </p><p>Elke avond is het strijd om hem in slaap te krijgen, wat irritaties bij ons beide oplevert.</p><p>Wie heeft voor ons nog tips om uit te proberen? Wij weten het echt niet meer. :-(</p><p> </p><p>Alvast bedankt! </p>

Lastig he? Waarom draaien jullie hem terug als ik vragen mag? Mijn zoontje doet niets liever dan op zijn buik slapen, maar op de 1 of andere manier moet hij zichzelf altijd even in slaap huilen als hij op zijn buik draait. We geveb hem dan zijn speentje aan zijn speenknuffel, want die heeft hij nodig om in slaap te komen. Wij laten hem max 5 minuutjes halen en gaan dan weer terug. Het kan een sprong zijn en/of slaapregressie of verlatingsangst. Is het een idee om toe te passen dat je on de zoveel minuten (wat voor jullie dragelijk is) te gaan kijken, aai over zijn bolletje en weer gaan? 

@gebruiker10103212
Wij draaien hem terug omdat hij erg overstuur is als hij op zijn buik ligt. Hij slaapt graag op zijn zij, maar draait zo nu en dan door naar zijn buik. Wat jij als tip geeft gaan we zeker proberen, heel erg bedankt.

Rond 8, 9 maanden speelt de 2e slaapregressie ook. Dat lost natuurlijk niks op maar geeft misschien wel weer wat moed dat het beter wordt. Wij hebben een week gehad dat hij direct begon te huilen als ik hem op bed legde (papa, oma, opvang was geen probleem). Ook hij draaide op zijn buik en begon te brullen. Ik heb hem die week telkens opgepakt, in slaap gewiegd en weggelegd. Nu een week later nergens meer last van. We leggen hem neer, hij pakt zn knuffel en speen en gaat slapen op zijn rug buik of zij. 
Dus als er nu iets is dat helpt, zoals oppakken, zou ik dat nu gewoon even doen. Scheelt voor iedereen een hoop frustratie ?

Mijn kleine is ook 9 maanden. En het lijkt wel hetzelfde Kind haha. Blijf je wel bij hem in de kamer? Wat ik merk hier dat mijn kleine vooral gilt als ik wegloop. En verder draait ze ook steeds om op haar buik. En dan laat ik haar eerst zo inslapen en dan draai ik haar terug. Laten huilen kan ik ook niet hoor. Dus als ze echt niet wilt houdt het op en probeer ik het een half uur later weer. 
1 vraagje doe je hem voor het slapen in bad? Zo niet, misschien kan dat helpen

Onze zoon is 6 maanden en doet dit ook. Op zijn buik vindt hij geen rust en terugrollen kan hij nog niet zo goed. Wij gebruiken nu een zijligkussen om hem wat meer te beperken in zijn bewegingsvrijheid en dat helpt. Verder was het even opnieuw uitvinden na hoe lang hij moe wordt.

Volgens mij hebben we al vaker in t zelfde topic gezeten ;) en ook nu weer herkenning. Heb hier wel echt het idee dat het sprong + slaapregressie is. Inslapen alleen nog maar in de draagzak na heel veel gekrijs... sprong zou nu op t einde moeten lopen en warempel vanmorgen zonder gehuil (maar wel op schoot). Lichtpuntje na bijna een masnd ellende.. geen tips, hopelijk wat mentale steun en weet dat t overgaat! Er was een tijd dat hij zomaar lief zelf in slaap viel haha

Terug
Bovenaan