Baby aankleden in bed

<p>Hoi!</p><p>Mijn meisje is nu 6 maand oud, en al vanaf het begin ben ik erg gestresst met het te koud/te warm verhaal & dan vooral snachts.</p><p> </p><p>Haar kamertje is vaak rond de 14/15 graden als mevrouw op bed gaat. Zij draagt een romper met lange mouw, feetje pyjama, sokjes en winterslaapzak. Daarnaast heeft ze een lakentje en dekentje over. Ik heb altijd al moeite gehad met het voelen van het nekje, ik weet het nooit zo goed.</p><p>Ze is altijd vrolijk sochtends, maar wel vaak een feestje aan het houden snachts wat met een speentje wel opgelost wordt.</p><p>Nu twijfel ik dus erg of haar herrie schopperij komt door dat ze het misschien te warm of koud heeft? Huilen doet ze niet. </p><p> </p><p>Wat kleden jullie je kindje aan?</p>
 
wij geven ons zoontje een shirt met lange mouwen aan of een pyjama met lange mouwen en broek. Hier heeft hij een korten mouwen romper onder. Hij slaapt in een mouwloze slaapzak niet te dik en een dekentje.   Op zijn kamer is het rond de 18 graden. 
vind persoonlijk 14/15 graden wat aan de koude kant maar zolang je baby hier geen last van heeft wie ben ik dan?. Vergelijk het een beetje met wat je zelf aan zou doen wat je fijn vind en daar een laagje bij . 
succes
 
Hier is het rond de 16 graden in de nacht.
Mn dochter draagt: mouwloze romper, feetje pyjama, winterslaapzak zónder mouwen en dan een dikke deken tot haar middel (die ze ook vaak aftrapt hoor)
Het lijkt me prima wat je doet. De feetje pyjama is echt al heerlijk warm, in combinatie met winterslaapzak (met mouwen?) lijkt me dat warm zat. Sokjes erbij is helemaal warm genoeg.
Die onrust in de nacht hebben veel kindjes hoor, ik geloof niet dat dat komt omdat ze het te warm/koud heeft.
In de ochtend voel ik gewoon de voetjes en beentjes van mn dochter. Als dat lekker warm is, heeft ze het niet koud gehad! 
Ze hebben het sneller te warm dan te koud hoor.. misschien zou ik zelfs de sokjes weg laten als ik jou was, want het is nog niet eens hartje winter..
 
Hier is het rond de 16 graden in de nacht.
Mn dochter draagt: mouwloze romper, feetje pyjama, winterslaapzak zónder mouwen en dan een dikke deken tot haar middel (die ze ook vaak aftrapt hoor)
Het lijkt me prima wat je doet. De feetje pyjama is echt al heerlijk warm, in combinatie met winterslaapzak (met mouwen?) lijkt me dat warm zat. Sokjes erbij is helemaal warm genoeg.
Die onrust in de nacht hebben veel kindjes hoor, ik geloof niet dat dat komt omdat ze het te warm/koud heeft.
In de ochtend voel ik gewoon de voetjes en beentjes van mn dochter. Als dat lekker warm is, heeft ze het niet koud gehad! 
Ze hebben het sneller te warm dan te koud hoor.. misschien zou ik zelfs de sokjes weg laten als ik jou was, want het is nog niet eens hartje winter..
 
Hier 18/19 graden (zonder elektrische verwarming veel lager). 
Ze draagt een romper met lange mouwen, katoenen pyjamapakje, winterslaapzak zonder mouwen en een gebreid wiegdekentje tot aan haar schouderbladen. Ik weet niet of dat dekentje vanwege het gewicht is of omdat ze dat lekker warm vindt. Maar zonder slaapt ze niet zo goed. 
 
Onze dochter draagt een romper met lange of korte mouwtjes, een winterslaapzak en ze ligt onder een dekentje omdat ze het fijn vindt om iets op haar te hebben liggen. Ze slaapt rustig dus ligt altijd nog netjes onder haar deken als ze wakker wordt. Ik voel inderdaad aan haar lijfje of het lekker warm is en metname ook of ze niet klam aanvoelt. 
 
Wij leggen er snachts nog wel eens een kruikje bij. Het koelt hier ook behoorlijk af, dus dat is niet overbodig. slaapt dan wel beter. Maar soms ook niet, natuurlijk..
 
Dankjewel voor de reacties! Kan ik eindelijk eens vergelijken. 
Haar kamertje is zo koud omdat we daar vloerverwarming hebben ( is beneden ) en die lucht is verschrikkelijk droog. En dan moet inderdaad de winter nog komen! De zomer vond ik ook al zo verschrikkelijk met een newborn.. we zijn nu bezig met haar kamertje boven, hopelijk blijft die op een wat normalere temperatuur. 
Denk dat ik het voorlopig maar zo laat! En dan even proberen zonder sokjes! En hopen dat mevrouw haar partytime gauw omslaat naar een dikke nacht doorslapen haha.
 
 
 
Terug
Bovenaan