Baby acne, berg, droge huid... baby 8 week!

<p>we hebben een prachtig meisje! Met 4 week kreeg ze alleen last van baby acne, nu is ze 8 week en is dat al aardig weg en een gladder koppie. Nu heeft ze alleen een droog gezichtje en zelfs wat berg in haar wenkbrauw en haar haargrens.</p><p>vanmorgen wat olie van naïf op haar haargrens gesmeerd en dat ingemaseerd en daarna afgespoeld in bad (ze gaat niet elke dag in bad) Nu is dat gedeelte wat rood... had er misschien af moeten blijven, maar ik dacht: gelijk aanpakken die handel! En wat wat onderzoek al op internet gehad dat je het makkelijk kon verwijderen. En het was maar een klein gedeelte dus ik wou het proberen. </p><p>Voel me nu schuldig nu dat wat rood ziet?</p><p>(Ze heeft ook wat witte schilfers in haar haar, maar die laat ik mooi zitten.)</p><p>Ook is haar huidje na de acne droog, en smeer dat dagelijks in met de naïf nurturing cream, dit helpt wel en haar huid word er minder droog van.</p><p>het is alleen haar gezicht, rest van haar lijf is heerlijk zacht en glad.</p><p>Herkent iemand dit? Heeft ze een extreem gevoelig gezichtje? (Kunnen jullie ook niet weten natuurlijk...) Of komt het van de acne en gaat het vanzelf beter? </p><p>hopelijk word het straks geen eczeem... was zo blij dat de acne eindelijk weg ging en nu heeft ze dit weer.. ? </p>

Mijn dochtertje had ook heel erg last van baby acne en berg (in haar haar, wenkbrauwen en neus). Ik heb de berg ook weleens weggehaald met olie en daarna met een washandje weggepoetst. Soms was het wat rood. Oeps. Volgende keer iets minder enthousiast. Ze gaat 1x in de week in bad met balneum en daarna smeer ik haar in (toen met neutral body creme, nu met vaseline body lotion, de witte). Ze heeft verder een prachtig huidje en is nu bijna 15 maanden. 
Haar broer had geen baby acne, geen berg. Wel een hele droge huid. Hij heeft dus volop eczeem gehad. Veel verschillende crèmes geprobeerd en ook hormoonzalf. Hij is nu 4 en heeft nog steeds een gevoelige huid in vergelijking met zijn kleine zusje.
Roodheid na berg en babyacne kan dus resulteren in een prachtig huidje.

Wat fijn om je bericht te lezen, ze heeft het net als jou dochter had in haar wenkbrauw en boven haar neus. En ben ook iets te enthousiast geweest denk ik! Oeps? hopelijk heeft ze met een paar maand weer haar zachtje baby huidje terug! Ze was zo heerlijk zacht bij de geboorte ?
ik zal die badolie eens bekijken, onze dochter gaat om de dag in bad/onder de douche, niet lang maar haar lichaam is verder totaal niet droog en ze geniet er zo enorm van! Maar als het droger word dan ga ik dit ook minderen.
heb je de nurturing cream van naïf wel eens voor je zoontje gebruikt? Lees heel veel goede reacties online dat het zelf eczeem laat verdwijnen. Dochter krijgt er ook meteen een zachtere huid van, maar moet wel blijven smeren. Zit niks in en werkt wel echt. Gebruik ook de badolie van naïf, vind zwitzal heerlijk ruiken maar teveel parfum naar mijn idee. 

Onze zoon had ook erge babyacne en dit ging over in een soort eczeem en daarna hele droge wangen. Dit was alleen in z'n gezicht, rest van z'n lichaam was puntgaaf en super zacht. Tegen de acne heb ik niks gedaan. Toen de eczeem/droge plekken kwamen, heb ik z'n gezichtje steeds voordat we naar buiten gingen ingesmeerd met een dun laagje vaseline en verder elke dag 1x met zwitsal sensitive creme. In bad en onder de douche gebruikten we geen zeep, alleen water. Het werd toen vanzelf minder. 
Hij heeft nog steeds eczeem, maar niet meer in z'n gezicht. 

Naif heb ik nooit geprobeerd, wel veel verschillende zalven via de huisarts (2x per dag van top tot teen insmeren). Maar bij toeval erachter gekomen dat de witte vaseline bodylotion top werkt bij zijn huid (ik gebruik die altijd en toen hij op was dacht ik, ik pak die van mijn zoontje wel even tot ik nieuwe heb gekocht. Wat bleek, mijn huid ging achteruit! Dus toen mijn bodylotion geprobeerd bij hem en zijn huid verbeterde super snel). Nu smeer ik hem daarmee in na het badderen of douchen en heb geen hormoonzalf meer nodig. Na 3 jaar klooien blijf ik er maar bij. Er zit niets in qua parfum en is heel goedkoop. 
Zwitsal komt er hier niet in. Daar kan ik zelf niet tegen. 
Inolie schijnt vergelijkbaar te zijn met balneum. Ik gebruik van balneum de extra vettende voor baby's. Daar deed mijn moeder mij altijd al mee in bad. Ik was ook zo'n exceemkind.  Ook zonder babyacne en berg.

Ho hoi,
mijn dochter van inmiddels 11 maanden heeft ook een extra gevoelig huidje. Berg, hele droge huid, eczeem ( heftige vorm ) zo erg dat de artsen zelfs zeiden dat ze rond haar derde pas helemaal eczeem vrij zou zijn. Nou het begon met 4 maanden en met 5 maanden was ze puntgaaf. We hebben veel in huis gehad. Ik gebruik ook naiff maar is zeker niet voldoende. Ik adviseer je lijn van la roche posay die heeft een speciale lijn voor baby’s met probleem huid. Hopelijk helpt het! 

Mijn dochter is bijna 8 mnd en vanaf dat ze een paar weken was kreeg ze last van Berg op hoofd, wenkbrauwen, neus en achter haar oren. Ik heb Neutral shampoo voor tijdens bad en huidolie gebruikt om de berg week te maken en heel voorzichtig met een borsteltje de schilders steeds weggehaald. Ik deed dit alleen bij haar wenkbrauwen en hoofdhuid. Daar is het nu weg maar nog steeds wel heel subtiel aanwezig bij haar neus en oren, dus als iemand een tip heeft lees ik het graag! 
Ze heeftverder geen last van acne of eczeem, ze krijgt nog volledige bv. 
Mijn zoontje had ook berg, het ging vanzelf over bij hem maar kreeg na 4 mnd wel eczeem overzijn hele lichaam. Maar hij is prematuur geboren en heeft maar 4 mnd bv gehad. 

Terug
Bovenaan