Baby acne??? Pukkeltjes in gezicht en rondom oogjes

Wie kan mij helpen??? Wat kan ik hier aan doen!!!???

Mijn dochtertje van zes weken heeft sinds een paar dagen erg last van pukkeltjes in dr gezicht, oren en sinds vandaag ook oogjes. Zo erg dat we er toch langs dokterspost zijn gegaan. Hier word je ook niet echt wijs van. Vaseline insmeren volgens hem. Ik denk dat het niet echt goed is om dat in te smeren. Nou weet ik ook dat het door hormonen kan komen en idd ik geef bv maar ben zelf nu aan het afbouwen. Ik dacht ook eerst dat het door de voeding komt.
 
kan door bv komen mijn zoontje had ook pukkeltjes en een vriendin van mijn zei dat je dan bepathen er op kon smeren dan is het eerder weg en dat heeft bij mijn zoontje geholpen
 
rond de zes weken raken baby's de meeste hormonen van de moeder (opgedaan in de zwangerschap) kwijt. Dit kan acne als gevolg hebben. Of pukkeltjes net als in de pubertijd, met zo'n lekkere witte kop erop.

Niks aan doen, gaat vanzelf weer weg. Het is echt heel natuurlijk en juist een teken dat je kleintje van binnen goed functioneert......

Het kan ook komen dat je kleintje tijdens het voeden lekker licht te broeien tegen jouw warme lichaam. Een beetje warmte smetjes...... Moet ook vanzelf overgaan....

Vaseline zou ik iig niet doen want dat sluit de huid juist af, en bij pukkeltjes moet het toch juist lekker kunnen ademen.....
 
Terug
Bovenaan