Baby acne?

Hi allemaal,

Mijn baby’tje heeft denk ik last van baby acne, het zit er alleen al een paar weken, en lijkt nu steeds erger te worden? Het zit voornamelijk op haar wangetjes, kan ik hier ook een foto toevoegen?

Hoe oud is je baby? Bij kleine babies is dit normaal. Een baby krijgt hormonen mee van de moeder (vanuit de baarmoeder). Dat uit zich bijvoorbeeld in huid onregelmatigheden. Dat gaat vanzelf weer over. 

Jongetjes kunnen daar last van hebben door hormonen in de borstvoeding. Als ik het goed onthouden heb, wordt dat erger bij ongesteldheid.
Als je niet denkt dat het daarvan komt, beter even naar de huisarts.

Wat Essil zegt klopt niet, het wordt NIET veroorzaakt door borstvoeding, maar doordat je kindje hormonen mee krijgt vanuit de baarmoeder. Het komt bij zowel jongens als meisjes voor. Gaat vanzelf over en je hoeft er niks aan te doen

mijn meissie heeft het ook gehad vlak na geboorte duurde wel 2 weken denk ik. Ik smeerde met bepanthen baby om huid niet uit te laten drogen verder gaat vanzelf over

[quote quote=10599190]Wat Essil zegt klopt niet, het wordt NIET veroorzaakt door borstvoeding, maar doordat je kindje hormonen mee krijgt vanuit de baarmoeder. Het komt bij zowel jongens als meisjes voor. Gaat vanzelf over en je hoeft er niks aan te doen[/quote]
Heb toch een situatie gezien waarin het een aantal maanden na de geboorte het geval was. En waarin de moeder dit als verklaring gaf. Kan verder geen kwaad ofzo.

[quote quote=10599716] Heb toch een situatie gezien waarin het een aantal maanden na de geboorte het geval was. En waarin de moeder dit als verklaring gaf. Kan verder geen kwaad ofzo.[/quote] Dat de moeder het als verklaring geeft betekent natuurlijk niet dat dat klopt (anekdotisch bewijs is geen wetenschappelijk bewijs). En natuurlijk komt het ook voor bij kinderen die borstvoedig krijgen. Maar het wordt dus niet veroorzaakt door borstvoeding. Zowel kinderen die borst- als flesvoeding krijgen kunnen baby acne krijgen doordat ze hormonen mee krijgen vanuit de baarmoeder. Ene kind heeft er meer last van dan het andere. Kan geen kwaad en gaat vanzelf weer over

Terug
Bovenaan