baby acne

hoi allemaal,
wie heeft er ervaring met het fenomeen babyacne? Mijn dochtertje noor van 5 weken (ze is 2,5 week te laat geboren) heeft nu een week lang al ontzettend veel hele kleine pukkeltjes in haar gezicht, hals en schoudertjes.
Volgens het cb is het dus babyacne en komt het door de vrouwelijke hormonen die ze in de baarmoeder van mij heeft gekregen. Hoe lang duurde het bij jullie kindertjes voordat het wegtrok? Ben heel benieuwd, groetjes chien
 
Hi hi

Ja mijn baby heeft ook acne gehad, haar hele gezichtje zat eronder, ook toen ze ongeveer 5 weekjes was, ze is nu 10 weekjes. Maar ik was toevallig naar de huisarts gegaan omdat ze last had van haar oortjes, en toen had de huisarts ook meteen een receptje gegeven voor haar gezichtje. Dat heeft goed geholpen want na 3 dragen was het helemaal weg. De zalf is het merk Fagron, cremor cetomacrogol met 10% Vaseline. 2x per dag aanbrengen. Waarschijnlijk moet je daarvoor wel een receptje hebben, dus dat kan je bij jouw eigen huisarts vragen. Het helpt echt.
 
Het duurt 2 weken ongeveer en dan krijg je weer je gave baby terug.

Mij werd verteld dat het komt door de overgang van baarmoeder na buitenlucht. De porien gaan dan verstopt zitten omdat de talfproductie omhoog gaat.

Maak je geen zorgen je baby wordt weer zo goed als nieuw ha ha ha...

Groetjes en succes
 
Hoi mijn dochtertje heeft het ook gehad en het ging vanzelf over na een paar weken. Ik heb gehoord dat het soms tot 3 maanden kan zijn. Ik vond het beter met zoon kleintje om te wachten dat het vanzelf over was. Succes ermee nog verder
 
Bij mijn dochter heeft het 2 weken geduurd en het was echt vreselijk, mensen die in de wagen keken hadden echt zo'n schokreactie!
Tjee wat is dat???????
Ze had het ook op haar hoofdhuid, gezicht, oortjes en romp.
Nu is het de mooiste baby die ik ken hahahahaha, nee echt het komt goed.
Na de pukkel periode had ze wel een héél drooghuidje maar met was lanolinecreme was dat zo weer weg.
 
Ook mijn zoontje had het met ongeveer vijf of zes weken, het werd door ons en een plaatsvervangend arts aangezien voor koemelk allergie mede omdat hij veel huilde. Daarom is hij op nutrilon peptie gezet, nou de uitslag is idd verdwenen na een week of drie maar achteraf gezien zou die uitslag zowiezo zijn verdwenen want de kiderarts van het ziekenhuis zei ook dat het een hormoonkwestie was. Hij is nu twaalf weken en krijgt weer normale voeding en heeft nergens geen last meer van.
 
Mijn zoontje had het ook, hij is nu 4,5 maanden en af en toe komt er nog wel eens een pukkeltje of puistje. Het duurde vrij lang voordat het meeste weg was, daarna kreeg hij een heel zacht velletje. Mij is verteld dat het door de hormonen in borstvoeding komt. Ik heb er af en toe wat Weleda creme op gesmeerd, niet heel consequent want ik ging er ook vanuit dat het wel weer over zou gaan.

Groetjes, Maureen.
 
Allebei mijn zoontjes hebben het ook gehad. Bij hun ging het niet over na een paar weken maar heeft het een maand of zeven geduurd. Volgens mijn huisarts kan het wel een jaar duren, maar het is volkomen onschuldig.

 
Terug
Bovenaan