Baby-acne

Hallo,

Mijn zoontje van bijna 6 weken heeft last van pukkeltjes. Geen witte, maar echt kleine pukkeltjes. Op zijn wangetje, nekje en voor de rest nergens op zijn lichaam. Het schijnt baby-acne te zijn, heeft iemands zoon/dochter dit ook en weet de oorzaak hiervan of wat er eventueel aan te doen is? Ik smeer wel eens sudocrème op zijn wangetje, maar weet niet of dit wel goed is.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s),
Dorien
 
volgens mij heeft elke baby hier in meer of mindere mate last van.
ook mijn zoontje heeft wel eens een pukkeltje.
mijn advies is: niets opsmeren want in zalfjes zit vaak een parfum of ander spul wat het alleen maar bevorderd en vooral NIET uit gaan drukken ofzo (ivm littekens). gewoon laten zitten, het gaat vanzelf wel weg. (dit is ook het advies van mijn tante die kraamverzorgster is)
succes
 
Hoi Dorien,

Onze zoon Stijn heeft een aantal weken ook al last van rode pukkeltjes op zijn hoofd, in zijn nekje en een beetje op zijn schoudertjes. De ene wijkverpleegkundige van het cb zei dat ik er niets op moest smeren, de ander zegt vethouden. Ben voor de zekerheid vorige week toch maar even naar de huisarts geweest. Van haar heb ik Vaseline lanette gekregen. Dit mag je er zovaak op smeren als je denkt dat nodig is. Het heeft geen genezende werking, maar gaat de vurigheid tegen.Ook houdt het het huidje soepel. Ik moet zeggen dat het bij Stijn bijzonder goed werkt. Hij heeft weer een mooie 'normale' kleur op zijn gezichtje. Alleen als je met je vingers over zijn wangetje gaat, voel je dat er pukkeltjes zitten. Het schijnt dat het met een maand of 3 over is. Stijn is nu 8 weken, dus ik wacht geduldig af.

Hopelijk heb je hier wat aan.

groetjes en succes,
Pauline
 
Hoi Dorien,

Veel baby's van rond de 5 weken hebben hier last van. Tegen mij zei iemand dat dat mijn hormonen zijn die nog uit zijn lijfje moeten. Mijn kindje had het ook erg bij 5 weken maar bij 7 weken was het helemaal weg.

Komt goed,
Vanessa
 
Dank jullie wel! Ik smeer er nu niks op en het gaat stukken beter!

Groetjes,
Dorien

PS; wees niet bang; ik zal niet snel pukkeltjes uitknijpen en zeker niet bij een/mijn kind, maar bedankt voor je tip! Bij sommige mensen weet je het maar nooit :>)!
 
Terug
Bovenaan