Baby al 3 maand verkouden

<p>Hallo,</p><p>Mijn dochter van 8 maand is nu al wel 3 maand verkouden no stop. Hoesten, neus verkouden en snot ogen af en aan. Ik heb haar matras al omhoog gedaan ui bij het bed, neus spray (maar dat mag ook niet te lang) lekker warme douche zodat het slijm wat los komt. de dokter zegt moet vanzelf over gaan. Maar dat gaat het maar niet. Ze hoest ook veel in de slaap en als ik in de ochtend bij der kom zit der neusje helemaal dicht met der speen in krijgt ze gewoon geen lucht. Nog tips? En wanneer kreeg jullie kindje wel wat van dokter? </p>

Wij hebben hier exact hetzelfde, onze zoon is ook 5 maanden en sinds half januari verkouden en hoesten. We hebben 3 weken terug voor het eerst een puffer gekregen, omdat hij echt een piepende adem had, virus had en benauwd was, maar meer ook niet. Ze blijven herhalen dat het snel mooi en warm weer moet worden zodat de virussen weggaan etc. Die kleine van ons gaat ook naar de opvang en het eerste levensjaar schijnt dat ze gewoon constant verkouden zijn….. we gebruiken wel dagelijks physiomer zoutoplossing, dit spoelt in ieder geval het snot weg zodat hij vrij kan ademen, maar vrees dat dat het is. ? mochten er nog andere tips zijn dan horen wij die ook graag, maar dit is wat wij weten helaas..

Ons meisje van 5,5 maand heeft ook sinds ze naar de opvang is beginnen gaan in januari de ene verkoudheid na de andere, opeenvolgend. Net wanneer je denkt dat ze er nu toch eindelijk bijna vanaf is, heeft ze weer een nieuw virusje te pakken. Is inderdaad heel normaal naar het schijnt bij zo'n kleintjes. Hun immuunsysteem moet nog wennen aan elk klein verkoudheidsvirus. Al is het ook wel heel erg zielig. Maar als je echt ongerust bent, gewoon nog eens naar de dokter gaan en desnoods wat overdrijven zodat ze toch iets zouden kunnen geven. En anders inderdaad volhouden tot de zomer ?. Ik ben ook aan het aftellen naar de echt mooie dagen zonder snot en gehoest ?

Hier ook hoor. Tips: luuf op het borstje en met een spuit en zoutwateroplossing die neus schoonmaken. Maar ook echt met een spuit (bij de apotheek een spuit kopen en dan de naald weg gooien), dan zit daar meer kracht achter en spuit je dat snot er echt uit. Dan zo’n 3 keer per dag en dan gaat het een stuk beter na enkele dagen.

Terug
Bovenaan