Baby alleen laten slapen (bijna 2 week oud

<p>Hoi allemaal,</p><p>Onze zoon is nu 12 dagen oud en sliep overdag vaak in zijn nestje in de box in de woonkamer. In de nacht was het de bedoeling dat hij bij ons op de kamer zou slapen in zijn eigen wiegje.</p><p>Ik merkte al vrij snel dat ik daardoor zelf niet goed sliep omdat ik van elk kuchje wakker word en automatisch erg rustig doe omdat ik bang ben dat ik hem wakker maak. We hebben hem daarom vrij snel in de nacht in zijn wiegje op zijn eigen kamer gezet. Hij slaapt hier prima en lijkt het niet erg te vinden (kamer is naast onze).</p><p>Overdag ging het slapen in de box moeizamer. Hij viel vrij moeilijk in slaap door alle geluiden en zelf loop ik automatisch weer op mijn tenen omdat ik bang ben dat hij wakker wordt.</p><p>Sinds 2/3 dagen leg ik hem ook overdag op zijn eigen kamer. Gordijn uiteraard niet helemaal dicht zodat het nog wel wat licht is op zijn kamer. Hij valt sneller in slaap en slaapt zo 2/3 uur door. Ligt soms een poosje met zijn ogen open maar valt vanzelf in slaap.</p><p>Ik voel me hier helaas wel erg schuldig om. Het is nog zo'n kleintje en ik zie hem nu zo weinig en ben bang dat het niet goed voor hem is.</p><p>Herkent iemand dit?</p>

Slapen is juist goed voor een baby. Erg belangrijk voor z'n groei. Dus je doet het echt niet verkeerd. En als jou zoontje beter slaapt op een plek waar het rustiger is, laat hem daar dan lekker slapen. Je zou wel als hij overdag slaapt op dezelfde verdieping kunnen gaan stofzuigen,  was opruimen of wat dan ook zodat hij went aan slapen met geluiden. 
Ik snap dat jij het er moeilijk mee hebt, maar geniet extra van de tijd dat hij wakker is. Of ga lekker met de kinderwagen naar buiten, grote kans dat hij vanzelf in slaap valt tijdens het wandelen. 

Nee joh! Helemaal niet schuldig over voelen. Mijn dochter lag ook al vrij snel op dr eigen kamer en ik ben denk ik geneigder om dat als wij een 2e krijgen hij/zij nog sneller op eigen kamer gaat.
Gewoon lekker bij je houden met voeden en lekker knuffelen. Sommige kindjes hebben nou eenmaal meer baat om op eigen kamertje te slapen! Ik vond het ook even wennen maar vind het nu erg fijn. 

Mijn zoontje lag na 2 nachten al op zijn eigen kamertje en overdag zijn slaapjes altijd in zijn eigen bedje op zijn kamertje. 
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en wat jij denkt dat het beste is! Zeker nooit schuldig over voelen!!

Wat jammer dat we ons als ouders zo snel ergens schuldig over voelen of een slechte moeder oid! Ik denk dat je aan je kindje wel merkt of hij er happy mee is en dan kan het niet fout zijn. Hij is nog zo klein trouwens dat er ook nog weleens dingen kunnen veranderen ? s’nachts hou je het misschien nu wel zoals het is, maar mijn zoontje sliep de eerste 3 weken overdag ook steeds heeerlijk in zn wiegje op zijn eigen kamertje en weigerde dat vervolgens dus heeft toen een tijdje steeds op de bank geslapen.. nu doet hij 1 lang middagdutje op zn eigen kamertje en voor de rest slaapt hij wanneer hij wil op de bank, in mijn armen, in zn maxicosi, in de draagdoek. 
Lang verhaal kort: als het voor jou werkt en je baby is happy, is alles goed. En geniet van de extra tijd als hij slaapt (daar heb ik trouwens ook moeite mee, denk dan altijd oh jee ik zou met mn baby bezig moeten zijn, en dan voel ik me ook een slechte moeder..)

Hoi
Je doet het zeker niet fout als hij lekker in zn bedje slaapt is juist fijn geniet van de de momenten dat uitgerust en wakker is als hij je nodig heeft laat ie zich zelf echt wel horen 
Ik leg men dochter ook altijd op bed daar slaapt ze het lekkerst en na de eerste week lag ze ook op haar eigen kamer papa mama en dochter sliepen allemaal beter zij geen last van t gesnurk en wij niet van elke zucht en kuchje 

Slaap is heel belangrijk. Hierdoor wordt de groei en ontwikkeling gestimuleerd. Baby’s hebben veel slaap nodig. Als jouw kleintje zo beter slaapt volg je juist je moeder hart. En in de periode dat hij wakker is, geef je hem toch alles wat hij nodig heeft? Dit is het nu eenmaal op dit moment. Je voed, knuffelt en zorgt dat je kleintje zich veilig en geboren voelt. Straks als hij wat ouder is, slaapt hij minder en kun je meer met hem gaan ondernemen. 
Ik herken het gevoel wel hoor. Onze dochter is nu 16 weken oud en slaapt als we samen in een harmonische sfeer zijn overdag ook best veel. Stiekem vind ik dit best fijn, omdat ik momenteel niet erg fit ben. Het feit dat dit stiekem zo voelt, zegt genoeg. Dat zou eigenlijk niet hoeven. Ze heeft haar slaap nodig omdat ze tusendoor druk bezig is haar wereld te ontdekken. Eenmaal per dag spelen we tegenwoordig samen totdat ze het beu is en dat is zo leuk om te doen. Om haar plezier te zien maken, dat ze lacht om de gekke spelletjes die wij spelen en mijn hart verwarmt als ze weer iets nieuws kan. Die tijd komt voor jullie ook. Ik zou genieten van alle slaap die hij nu tot zich neemt en jezelf ook rust geven. Straks zijn ze op een leeftijd dat je er steeds achteraan mag gaan rennen en snak je vast naar die periode dat hij wat meer sliep overdag ? Het leven is een grote verandering. Het is de kunst om dat te zien en daarmee te leven in het nu.
Overig kijk ik zelf uit naar het moment dat wij haar een eigen kamer kunnen geven. Dat is nu niet mogelijk, waardoor ik erg slecht slaap (vanwege al haar slaapgeluidjes). Over zes weken verhuizen wij en krijgt ze een eigen kamer. Spannend vind ik het wel. Alles went; uiteindelijk. 

Juist super goed wat je doet! Je bent heel bewust bezig met het kijken naar wat jou kindje fijn vindt! Het is (zodra een kindje dit zelf ook wil) juist fijn dat hij zo goed slaapt! Onze zoon wilde in het begin juist niet slapen, waardoor hij vaak erg overprikkeld was. Voel je niet schuldig, je baby zal op de momenten dat hij wakker is waarschijnlijk veel rustiger/tevreden zijn door zijn 'goede' slaapjes waardoor je dan lekker kunt knuffelen!
Liefs 

Terug
Bovenaan