Baby altijd vroeg wakker.

Hoihoi. Wie heeft hier de gouden tip?

Onze meid is inmiddels bijna 11 maanden en wordt al sinds ze 3 maanden oud is standaard tussen 4 en 5 uur sochtends wakker.

Ze gaat rond 7 uur slapen, dan is haar laatste fles.
Honger is het niet want ze heeft geen interesse dan in een flesje.
Slaapt sinds kort op haar eigen kamertje, werkt ook niet.

Resultaat is dat ze vervolgens tussen 7 en 8 uur sochtends weer wil slapen, dit valt straks niet te combineren als ik weer aan het werk ga en zij naar het kinderdagverblijf moet..

Ik snap jullie reacties "je moet het accepteren", maar ze wordt gewoon nog vermoeid wakker.. en ik wil dat zij ook lekker uitgerust wakker wordt.

Hoi hoi,
Wat voor ritme hou je overdag aan?
Als ze te weinig slaapt of te veel slaapt overdag of echt nog veel slaapt na 15.00 uur kan dat te veel slaap wegnemen voor de nacht met als resultaat dus het vroege wakker worden.

Misschien heb je er weinig aan, maar alle slaap voor 10 uur 's ochtends teld mee voor de nacht. Dus niet voor 10 uur terugleggen.

Kunnen meerdere dingen zijn. Maar zou kijken of je laatste wakkertijd voor bed iets kunt oprekken door een latere bedtijd. Probeer gewoon eens 3 dagen achter elkaar half 8 of 8u. En bekijk of het wakker worden mee verschuift.

Dat alle kinderen om 7u in bed moeten liggen is echt een heel Westers verschijnsel. De meeste landen ter wereld hanteren een bedtijd tussen 20 en 22u.
Mijn man is Portugees en onze dochter van 3 gaat om half 9 naar bed en is keurig om half 8 wakker, wat precies overeenkomt met de slaapbehoefte van 11u in de nacht.
Kan het iedereen aanraden

Verder misschien even checken of ze het niet koud heeft. Soms worden ze daar ook wakker van. Of soms willen ze gewoon met mama kroelen.

Terug
Bovenaan