baby's eerste pakje??

A

Anoniem

Guest
Ben net begonnen met DE tas

Maar waar ik steeds tegen aanloop zijn de kleertjes voor de baby.
Wat ik begrijp is dat je het beste een pakje in maat 50 kan nemen en 1 maat 56.
Maar wat????? Oke, een mutsje, sokjes maar rompertje korte mouw? Lange mouw?
Truitje? Broekje of sokbroekje? En een jasje maar welke maat?? Ook 1 van 50 en 56?
Zolals je ziet bij mij nog een waar Vraagteken!

Help?

Natas

Hoi Natas,

Vanaf wanneer moet je eigenlijk je vluchttas klaar hebben staan? Ik ben nu 33 + 4.
Ik heb vanaf vrijdag VERLOF  en wilden daarna zo langzamerhand gaan beginnen.

Ik heb 2 pakjes uitgezocht om mee te nemen.
Nou heb ik niet veel keus omdat ik maar weinig kleertjes heb gekocht, heb alleen een paar  neutrale kleertjes voor het allereerste begin. De kleine komt qua geslacht als een grote VERASSING dus ik wacht lekker met kleertjes kopen tot na de bevalling.
Dan kan ik gericht meisjes of jongens kleren kopen.

Deze 2 neem ik mee.
Ik heb een creme pakje (met een groen Nijntje erop) met voetjes mt 50 met mutsje (met Nijntje).
En een setje, broekje + truitje (met allemaal oranje Nijntjes erop) mt 56 met mutsje (ook met Nijntje).

Voor de rest neem ik mee: een jasje mt 50 / 56, sokjes, rompertje mt 50. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of het korte of lange mouwen heeft.
Ik zou maar 1 jasje meenemen, beetje zonde om er 2 van te moeten kopen.
Ik zou als ik jou was een mt 56 kopen, is het iets aan de grote kant dan geeft het niet. Hij/zij groeit er vanzelf wel in.
Het jasje wat ik heb is van mijn neefje geweest. Heeft hij ook maar heel kort aangehad, ze zijn er binnen de kortste keren uitgegroeid.

Volgens mij moet dat het zo ongeveer wel zijn qua kleertjes.

Kruimel

Hoi nataz,

Wat is in mijn tas heb gestopt is:

- een rompertje met lange mouwtjes en voetjes
- een rompertje kortemouw
- een truitje
- een broekje
- een jasje
- sokjes met slofjes
- en een mutsje

ook mijn hele kraampakket want die moet ik meenemen naar het kraamhotel

voor me zelf heb ik:

- pyama
- 2x ondergoed
- 2x voedings bh
- sokken
- en kleding om weer naar huis te gaan
- en mijn toilettas

mijn vriend mag er ook blijven slapen dus voor hem heb ik:

- ondergoed
- sokken
- kleding
- slaapkleding
- en toilettas

Ook heb ik de camera klaar gelegt
En de maxi cosi

en ik denk dat dit het zo'n beetje is.

groetjes mirjam
(33 weken en 6 dagen)

In mijn tas zitten als eerste kleertjes  een wit  rompertje met lange mouw, voor daaroverheen een fuchsia  truitje met korte mouw, een een wit broekje. Fuchsia kleur sokjes en een mutsje. Dit alles in mt 50. Verder heb ik  2 rompertje2,  2 broekjes en twee truitjes mt 50 en56.
Alles wat je niet gebruikt neem je gewoon weer schoon mee naar huis.

Verder heb ik een jasje bij en een dekentje voor eventueel nog  over de maxi cosie te leggen voor als het erg koud is.

Voor mezelf heb ik nachthemden,ondergoed, toilet spullen (shampoo, tandeborstel, borstel, deo en ook wat make-up!), slofsokken,  en een badjas bij. Mocht ik wat vergeten zijn is dat zo gebracht door ouders of schoonouders!!

Ik zie het persoonlijk niet zo zitten om met een mega tas te gaan zeulen, want je moet niet vergeten dat het allemaal  weer  mee naar huis moet en je man alles zal moeten dragen...Ook de maxicosie met je  kindje!!!!

Liefs, Marielle

ja, moeilijk he, wat moet je in je tas inpakken. Ondanks dat ik het allemaal al eens heb meegemaakt vindt ik het toch weer moeilijk. 1 wat doet het weer, en hoe groot wordt de baby. Ik had de vorige keer een pakje ingepakt van maatje 56, maar daar verdronk hij in. Maatje 40 bleek hem nog aan de ruime kant te zijn, dus... ik leef met je mee.
Ik heb deze keer 6 soorten kleertjes in de tas gedaan, ja hij kan er maar 1 aan, maar aangezien ik niet weet wat het weer doet heb ik en warm en koude kleding bij, en ik heb 3maten bij 40, 50 en 56. Ik weet het het is wat overdreven misschien, maar ik voel me er goed bij, en dat is ook wel weer erg fijn.
Dus pak in wat je denkt dat goed is of je mooi/leuk vind, zolang jij je er goed bij voelt is het goed en je kleintje moet warm genoeg gekleed gaan.

succes

Och jeetje de tas... ik heb er nog niet eens overna gedacht. Die heb ik toen pas klaar gezet met 36 of 37 weken geloof ik. Toen had ik een combi maatje 50-56 ingepakt. Deze was wel iets aan de ruime kant maar heb het gewoon iets omgeslagen. Vaak passen ze maatje 50 wel. De "meeste" kids zitten tussen de 48 en 52 cm in bij de geboorte.
Eerlijk gezegt heb ik ngo niet eens een 1e pakje, ik kan iets pakken wat van mijn dochter is geweest maar eigelijk vind ik een 1e pakje iets nieuws moet zijn... Ik kan alleen niks leuks vinden...

Maar goed ik zit nu op 33 weken en moet nog genoeg doen. Alles van zolder af halen, 1e pakje aanschaffen met nog vele  andere dingetjes (kruikdoppen, beddengoed, hoofd luiers enz enz). En heb met mijn man afgesproken om donderdag avond maar een achter geboorte kaartjes aan te gaan want anders wordt hem dat ook niet meer..... Ik kom gewoon aan bijna niks toe. Maar vanaf maandag heb ik verlof dus dan krijg ik het vast wat rustiger.... (hopelijk)....

Monique

Oja wat voor kleding moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Ik houd zelf niet zo van die broekjes met sokjes eraan al zijn ze wel handig. En een mutsje had ik toen gekocht maar bleek te groot, in he tziekenhuis kreeg ze toen 1 van hun op. En een jasje..... heb geen idee hoe ik het toen had? HEt was hittegolf Juni 2004 en heb geloof ik nooit een jasje gebruikt. Volgens mij had ik een maxicosi inwikkeldeken die toen te warm was en niet nodig.

Monique

Ik heb rompertjes in maat 50/56 en kleding maat 56, mijn dochtertje was 52 cm bij haar geboorte, dus ik heb dit keer maar geen pakje maat 50 gekocht. Als het erg groot is sla ik het wel om. Ik houd ook niet van pakjes met sokjes eraan, dus ook een paar sokjes. Als jasje heb ik een vesje ecru kleur, want ik heb bij de maxi-cosi een soort slaapzak, waar ze helemaal in kunnen.

Gr Christa

Terug
Bovenaan