Baby's van 26 t/m 29 weken "sprongetje" !!

Hoi mama's,

Ja hoor,.. het is weer zover!

Voor de meiden die het boek "Oei ik groei" hebben en een baby van tussen de 26 en 29 weken oud hebben moeten maar eens snel gaan lezen..

We gaan weer een giga sprong tegenmoet waar je "U" tegen zegt!!
Het wordt dus voor veel moeders weer een gezellige tijd haha..

Het is weer even een tijdje over je tandvlees struikelen, oogdeksels optillen en wallen dicht metselen!!
Voor iedereen in deze periode SUCCES gewenst!

Esmé mv Kay (precies 26 weken oud)

Hoi!

Nou Kay heeft er nog niet zo heel veel last van. Maar als ik lees wat je te wachten kan staan nou dan hou ik mijn hart vast haha..

Het enige wat Kay nu heeft is dat hij mij iets meer in de gaten houd en iets onrustiger/korter slaapt. Maar geeft geen problemen..

Ook doet Kay, zoals het boek aangeeft, lekker veel kroele en duimen. Zo leuk.
Ook spulletjes uit zijn box gooien, dingen om of weggooien etc..
Kay loopt een beetje op zijn leeftijd vooruit en kan gelukkig al veel dingetjes die hij nu pas zou moeten leren. Ik heb dan ook een érg heftige tijd achter de rug. Wilde om de 5 minuten iets anders, mocht niet uit zijn buurt etc. Maar dat heb ik gelukkig gehad. Nu is het weer enigzins rustig op het front.  

Ze gaan nu bv afstanden begrijpen, dus als mama té ver weg is, buiten zijn bereik dan kunnen ze in paniek raken. Door veel nieuwe dingetjes kunnen ze dus onrustiger/korter slapen. In ergere gevallen willen ze helemaal niet meer slapen overdag omdat ze dan mama niet zien! Ook gaan ze actie reactie begrijpen. Iets kan omvallen als je er tegenaan duwt etc.. Dus er wordt veel uit de box gegooit of op de grond.  Ergernis van ouders, maar hoort bij hun leerproces! Ook kan eenkennigheid gaan opspelen..

Dit is maar een heel klein deel van wat je allemaal kan gaan verwachten. Met een beetje mazzel hebben ze er weinig last van.

Hoe gaat het nu bij andere moeders met kinderen van deze leeftijd?

Groetjes!

Esmé mv Kay

Nou Tyche is pas 20 weken maar ik heb toch het idee dat ze nu al aan het 'springen' (van 'sprongetje') is. Als het nog erger word houd ik mn hart vast. Toch is het al de drukte wel waard want het is gewoon een goedgemutste tante verder en een lekker ding. Dus kom maar op met dat sprongetje!

de donderwolk staat ook bij 23 wkn dus kan goed dat met 21 wkn al beetje aan springen is,ons meisje is meestal ook iets voor donderwolk van boek :eek:ei ik groei.
gr gaby

Hi Esme,

Ontzettend bedankt voor deze topic; nu weet ik wat er aan de hand is!!!
Wij hebben het boek ook en in het begin keek ik er heel veel naar, maar heb er alweer een tijdje niet aangedacht.

We begonnen ons al zorgen te maken, maar nu weet ik waardoor het komt......

Groetjes Charlotte

Terug
Bovenaan