Baby astma?

<p>Zijn hier mama's die een kindje hebben met astma? En zo ja, hoe oud was je kindje toen je er achter kwam en wat waren de symptomen? </p>

Geen kindje met astma. Althans niet dat we nu weten. Hij heeft wel wat eczeem , heeft hij van mij. 
Ik heb zelf astma. Mijn moeder zei al vrij snel het vermoeden te hebben dat ik iets heb met mijn longen. Officiële diagnose is pas vastgesteld toen ik 1 a 2 jaar was. 
Ben geboren met dauwworm en mijn moeder merkte dus dat ik wel vaak een piepende ademhaling had. Dit in combinatie toen ik eenmaal hapjes mocht ik ook vaak benauwd werd wat voedselallergie bleek te zijn. Soms kon er niet eens iets gekookt worden want alleen door de lucht kreeg ik het benauwd. Ik had het dus wel het hele pakket.. Je kan de huisarts eens vragen vanaf wanneer ze kunnen testen op astma 

Mijn zoontje (nu 1 jaar) heeft een puf gehad omdat hij al vrij snel een piepende ademhaling had wat niet overging. Ons is destijds verteld dat dit het 1ste jaar vaker voorkomt bij baby's en dat een puf vaak de oplossing hiervoor is. De longetjes zijn het 1ste jaar nog niet goed gerijpt. Wij hebben de puf enkele maanden gebruikt en we zijn een maand geleden gestopt en tot nu toe gaat het goed. Onze huisarts vertelde dat ze op zo'n jonge leeftijd nog geen astma kunnen vaststellen (komt bij ons voor in de familie). Ze doen vaak pas rond de leeftijd van 4 jaar bepaalde testen waaruit ze dit kunnen concluderen. 

Ik had twee baby’s met astma. 
De oudste heeft nog steeds (ernstige) astma en de jongste is er gelukkig overheen gegroeid.We merkten het aan een piepende en benauwde ademhaling. Snel vermoeid zijn tijdens de borstvoeding. Deze moest steeds in etappes om weer letterlijk op adem te kunnen komen. Ook hadden beide baby’s last van een erg gevoelige huid en ontwikkelden ze eczeem.
Ze hebben beide een baby inhalator( toeter) gekregen. Ondanks dat je dat in de eerste instantie niet wil voor je baby waren we heel blij met deze medicijnen.
Vooral de oudste is heel erg ziek geweest door de astma en dan ben je als moeder allang blij dat er iets helpt.
Wanneer er sprake is van astma adviseer ik je om naar een kinderarts en longverpleegkundige te gaan en om lid te worden van het longfonds.
Astma kan ernstig zijn maar met de juiste behandeling ( medicatie, aanpassingen enz) zeer goed onder controle te krijgen. 

Ik had twee baby’s met astma. 
De oudste heeft nog steeds (ernstige) astma en de jongste is er gelukkig overheen gegroeid.We merkten het aan een piepende en benauwde ademhaling. Snel vermoeid zijn tijdens de borstvoeding. Deze moest steeds in etappes om weer letterlijk op adem te kunnen komen. Ook hadden beide baby’s last van een erg gevoelige huid en ontwikkelden ze eczeem.
Ze hebben beide een baby inhalator( toeter) gekregen. Ondanks dat je dat in de eerste instantie niet wil voor je baby waren we heel blij met deze medicijnen.
Vooral de oudste is heel erg ziek geweest door de astma en dan ben je als moeder allang blij dat er iets helpt.
Wanneer er sprake is van astma adviseer ik je om naar een kinderarts en longverpleegkundige te gaan en om lid te worden van het longfonds.
Astma kan ernstig zijn maar met de juiste behandeling ( medicatie, aanpassingen enz) zeer goed onder controle te krijgen. 

Terug
Bovenaan