Baby badje en dan..

<p>Hallo,</p><p>Mijn zoontje van 8 weken vindt in bad gaan heerlijk. Alleen sinds een week of 2 zet hij het op een krijsen als ik hem uit bad haal. Vooral als ik hem op de commode leg is het mis, gebalde vuistjes, rood hoofdje en keihard huilen! Ik dacht dat het aan het temperatuur verschil lag, het wordt immers wat kouder. Ik heb nu zijn omslagdoek en hydrofiele doek om een kruik zitten zodat het al lekker warm is. Maar helaas, geen resultaat. Ik krijg er zelf helemaal stress van omdat hij zo hard huilt, ben dan bang dat hij pijn heeft of zo.. Herkent iemand dit en heb je tips? </p><p>Ik vond het badje een van de leukste dingen om met hem te doen maar ik ga er nu steeds meer tegen op zien.. :/</p>

Wat naar voor hem :(
ik heb zelf in de badkamer een verschoonkussen liggen en alles spulletjes, dan hoef je niet naar door de “kou” heen. Ik badder ook altijd nadat we zelf hebben gedouched, dus als de badkamer lekker warm is.
maar misschien is er hier mee aan de hand... of hij waande zich gewoon heel erg terug in de baarmoeder en dan ineens moet hij er weer uit?
en samen onder de douche ? Is dat een optie voor jullie?

Ik denk dat hij het gewoon niet leuk vind om uit het badje gehaald te worden. Zeker als hij het zo lekker vindt

Heel herkenbaar, misschien heeft hij het koud? Ik weet ook niet waar het aan lag maar ik vermoed dat mijn zoontje te moe was en honger had. Nadat hij in bad is geweest (nog steeds) krijgt hij veel trek namelijk. 
Het is echt niet leuk om een baby dat zo overstuur is aan te moeten kleden.. nu is hij ouder maar houden we rekening met zijn eettijd en slaaptijd, dus meestal nadat hij heeft geslapen en gdgeten heeft en dit werkt erg goed.. 

3 dingen die ik zo kan bedenken:
- Temperatuur van het water
- Ergens pijn/wondje(billen/rug?)
- Bad is te groot en wekt angst? Misschien een kelinere bad aanschaffen met een vrolijke kleur en vorm of iets in die trant?

Die dingen zijn vaak duur, maar een paar onlinewinkels verkopen hoge kwaliteit badjes voor de helft van de prijs dan de rest van NL.

Succes.

Hier ook een baby die huilt als ie na het bad aangekleed moet worden. Hij heeft het nooit koud maar hij vindt het aankleden niets. Onze zoon heeft een speen en zodat ik die geef bij het afdrogen en aankleden is hij gerust. Ik doe hem ook savonds voor slapen is bad dus hij is dan al moe. Is jouw kindje niet ook moe van het warme badje? 

Heel herkenbaar. Mijn zoontje vindt het ook heerlijk in bad, al vanaf het begin. En ja hoor, zodra hij uit bad op het aankleedkussen gelegd werd was het krijsen. Hij vond het zo lekker in bad dat hij het niet leuk vond dat ik hem eruit haalde. Ik merkte na een tijdje wel dat het huilen steeds minder werd, pas na het afdrogen wanneer ik hem ging aankleden. Nu 5 maanden later huilt hij eigenlijk niet meer, alleen nog af en toe met aankleden en dan alleen wanneer hij moe is.
ik vond het ook erg lastig om mijn kleine zo overstuur te zien, maar ik kom hem moeilijk met alleen een romper in bed leggen, dus ik probeerde het altijd zo snel mogelijk te doen voor hem. Vaak zette ik een leuk muziekje of melodietje voor hem aan en daar werd hij rustiger van!

Terug
Bovenaan