baby bag of draagdoek?

Hoi,
ik ben zwanger en heb RSI. Ik wil graag een baby bag of draagdoek aanschaffen om het kindje straks mee te kunnen dragen om mijn armen te ontlasten. Maar er zijn zoveel verschillende soorten. Op marktplaats.nl lees ik alleen maar, slechts enkele malen gebruikt, en dan denk ik WAAROM? Wie heeft er goede ervaring met een babybag of draagdoek, en welk merk of uitvoering is dit dan?
Het kindje moet er vanaf de geboorte in kunnen.
 
Ik heb hele goede ervaringen met de draagdoek ik heb twee jongens een van inmiddels drie en een van tien maanden.
Beiden hebben veel in de draagdoek gezeten en gelegen. Ik heb een kleine draagdoek die ik niet zoveel gebruikt heb en een langere die je bijvoorbeeld bij thuiszorg winkels kunt kopen dat is een lange tricot doek die je een paar keer om je heen wikkeld en je kindje op verschillende manieren in kunt dragen. je kunt hem kopen maar ook vrij simpel zelf maken als je een beetje handig bent met de naaimachine.
De draagdoek vind ik vooral handig als je kindje dicht bij je wil zijn, bv vanwege krampjes of gewoon wat huilerig is,of als je even je handen vrij wil hebben ik vond het bijzonder handig met boodschappen doen. Het enige nadeel vind ik dat het zeker als je kindje wat ouder is dat het dan zwaar wordt vooral op de schouder. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat mensen hem maar enkele malen gebruiken. Veel succes met verder uitzoeken
 
IK gebruik de Baby Bjorn draagzak.Zit heerlijk!Ze hebben mij verteld dat de babybag veel meer je rug en schouders belast en sommige kinderen schijnen het helemaal niet lekker te vinden. Vraag eens advies bij een speciaalzaak.De Baby Bjorn is vanaf de geboorte te gebruiken en als je kindje groter is kan je hem met zijn ruggetje tegen jelichaam dragen zodat hij lekker kan rondkijken. Succes!
 
Ik heb de baby-bag gekregen van mijn moeder.Ik ben er niet denderend enthousiast over moet ik zeggen, Het is inderdaad zo dat het je schouders, maar vooral je onderrug belast, dus erg lang kun je het kindje niet dragen op deze manier. Maar dat is MIJN ervaring hoor!
Ik had zelf ook zo'n BabyBjorn draagzak gewilt, maar vind ze wel erg duur.
 
Ik heb inmiddels door pure toeval een Baby-Bjorn draagzak (geleend van de buurvrouw) en ik moet zeggen....bevalt me inderdaad uitstekend! He inderdaad veel minder (snel) last van mijn rug.
Ik las ook hierboven dat er babies zijn die de baby-bag niet lekker vonden liggen....mijn dochter wel. Sliep als een roosje, maar dat ding is gewoon niet goed voor mijn rug. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik niet zo groot ben (1.54), en dat de ' bag' ook niet hangt waar bij zou moeten hangen. Ze zeggen dat je kindje in de baby'bag met het hoofdje ter hoogte van je hart hoort te liggen zodat ze jou harttonen hoort zeg maar,maar het enige wat MIJN dochter hoort is het borrelen van mn darmen volgens mij!
 
Terug
Bovenaan