Baby beschermen tegen zon in draagdoek

<p>Hoi!</p><p>Ik draag onze kleine meid graag in de draagdoek als ik de hond uit ga laten of kleine boodschappen haal. </p><p>Nu komt het zonnetje weer door, hoe kan ik haar het beste beschermen tegen de zon? Ze heeft al een mutsje op (ik heb een hoedje maar die is nog te groot, ze is 6 weken) en ik smeer haar gezichtje in met factor 50. Maar ze kan zich soms echt van mij afdrukken omdat ze graag alles wilt zien waardoor de zon volledig in haar gezicht schijnt.</p><p>Hoor graag wat tips! :)</p>

Wij gebruiken een (te groot) zonnehoedje. Het zonnehoedje heeft touwtje om onder de kin te knopen, deze hebben wij nog niet gebruikt, maar misschien dat dat een optie is. Verder blijft het hoedje wel zitten. 

Een hydrofiele doek er overheen... Dat deden wij bij onze draagzak, weet niet of dat voor een draagdoek ook wil. 

@EPF een half uurtje in de zon is voor een baby erg lang, zelfs als je goed hebt gesmeerd. Het advies is zelfs om helemaal niet in de zon te gaan met een baby ( maar ja, dat lukt nu eenmaal niet altijd) 
@marjooow ik gebruik een zonnehoedje, hier kan je nog een hydrofiel doek onder stoppen zodat je het nekje goed kan bedekken en wanneer nodig ook het gezichtje. 

@koot nee dat snap ik, maar als je en smeert, en een hoedje.. Vaak met wandelen heb je regelmatig schaduw van bomen, en als de hond ff snuffelt kan je je altijd zo draaien dat ze niet in de zon zit terwijl je op je hond wacht...

Terug
Bovenaan