Baby bestek tips gevraagd

Hoi hoi!

Ons zoontje wordt bijna 1 jaar en we willen graag straks beginnen met het oefenen met bestek. Welk bestek hadden jullie voor het oefenen met zelfstandig eten, en waren jullie tevreden over?

Alvast bedankt!

Ik had van mushie. Gewone vorm, wel iets dikker handvat en van kunststof. Ben er erg tevreden over en vanaf anderhalf jaar kon ze prima zelf met de lepel eten of met de vork prikken. Ik ben er voorstander van om direct te oefenen met een gewone vorm. Dan leert ze het meteen goed. Maargoed, mijn ervaring is 1 kind haha!

IKEA, de plastic van 1,50€. At ze vanaf 1,5 echt goed zelf mee, komt in set met 6 vanalles en zoveel hebben we ook geregeld wel nodig (lepeltje voor dit, vork voor de boterham, setje in de tas voor etentje bij vrienden..)

Wij hebben nuby lepels maar die zijn te lang. Daarnaast heeft ze altijd met theelepels en gebaksvorkjes geoefend. Maar onze dochter eet wel heel subtiel, rustig en netjes. Ik zou het niet aanraden om ijzeren bestel te gebruiken als je een wat wildere eter hebt.

Die van de action hebben wij ik vond de kleurtjes leuk als die van IKEA en gelijk de bijpassende bordjes bakjes en bekers er bij gehaald ik was volgens mij nog geen 5 euro er voor kwijt

Wij hebben het bestek van oxo tot voor kleine kindjes. Een lekker dik handvat, wel een metalen vork en lepel. Wij zijn er zeer tevreden over, maar het is wel een stuk duurder dan het bestek van IKEA of action. 

Haha wij hebben bij onze dochter (rustige eter) en zoon (heel wilde eter) gewoon metalen gebaksvorkjes en koffielepels gebruikt. Vind het echt bijna uitzuigerij om zoveel geld te vragen als sommige bedrijven doen voor een lepel en een vork onder het mom van "ergonomie". We hebben het over een vork, geen matras.

Idd het bestek van Ikea. Niet duur en ideaal. Ik vind het fijn dat er een mesje bij zit zodat ze al jong kunnen smeren. Verder gebruiken we vooral ook gebaksvorkjes en theelepels. Ik snap speciaal en duur bestel eigenlijk nooit zo.

Terug
Bovenaan