Baby beweeg niet

Hallo moeders

Ik ben nu 11 weken en 5 dagen in verwachting

Vandaag een echo gehad en afgelopen week ook al 1. Vandaag bewoog die baby niet en de ander keer ook al bijna niet het hartje klopt wel heeft er iemand van jullie daar ervaring mee??

Ik weet gewoon niet wat ik moet denken help
 
Het is helemaal niet raar dat je op de echo geen bewegingen ziet... Zeker niet in deze termijn. Misschien is het handig voor je om de app zwangerschap+ te downloaden, daar zie je week bij week wat voor stappen een baby maakt. In de eerste weken beweegt je kindje in principe nog niet echt uit zichzelf. En tijdens een echo kan je kindje ook gewoon liggen te slapen. Onze geslachtsecho met 16 weken heeft zeker 20 min geduurd omdat de baby besloot te gaan slapen terwijl het geslacht verstopt zat.. Je ziet dan op de echo echt alleen maar een slapende baby
 
Heel normaal hoor. Je kindje doet het toch goed? Er wordt nu eenmaal veel geslapen. Afhankelijk van de ligging vd placenta ga je ergens tussen week 16 en week 22 je kindje soms voelen, en das een fijn teken dat je je geen zorgen hoeft te maken (dat hoef je nu ook niet eigenlijk). Maar ook dan zul je slechts af en toe voelen dat je kindje wakker is. Niks om je druk om te maken iig.
 
Terug
Bovenaan