<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een zoontje van bijna 10 maanden. Na de zomervakantie gaf hij zelf aan om 19.00 te willen slapen ( voorheen 21.00) , we waren toen ook over van 3 naar 2 dutjes overdag (rond de 8 maanden). Nu is het de laatste maand echt een ramp.. dutjes gaan prima rond de 3/3.5 uur in totaal. Maar de nacht is drama. Hij slaapt en wordt sowieso na een uur wakker. Laten huilen helpt niet hij krijst alles bij elkaar. Ik ga ernaar toe en slokje water en speentje erin helpt. Na 2 uur weer hetzelfde. En rond een uur of 00.00 - 02.00 weer wakker. Daarna is meneer rond 06.00 klaarwakker! Hij sliep 12 uurtjes voorheen, zonder wakker te worden. Hooguit 1x soms. Tandjes zijn door, overdag is hij blij en speelt veel. Ik voel me soms heel onzeker door mijn omgeving. Hij krijgt weinig eten volgens die mensen.. Is dat zo denk ik dan? Nachtvoedingen doe ik al sinds maand 3 niet meer dus daar wil ik niet op terug. En nu hij tandjes heeft al helemaal niet ivm zoete melk. CB raadt ook alleen water en speentje aan. Doe ik het fout? </p><p>Ons schema ziet er als volgt uit:</p><p>Rond 5.45 - 6.30 borstvoeding</p><p>07.30 -08.00 diksap met een boterham (boter en beleg)</p><p>Rond 09.30- 10.00 fruit 200 gram zelfgemaakt + water</p><p>Rond 12.30 en 13.00 lunch (uitgebreid lunch zelfgemaakt soms soep, soms pancakes voor baby's soms een eitje met groenten en geraspte aardapels in de tosti ijzer) + diksap</p><p>Voor het slapengaan een rijstwafeltje maisvinger (soms ook niet) + water</p><p>Rond 15.00 slapen tot maximaal 17.00</p><p>Rond 17.30 - 18.00 zelfgemaakte groente vlees en iets van rijst aardappel macaroni etc en als toetje weer zelfgemaakt yoghurt + water</p>