Baby bijna 10 maanden elke dag wakker tijdens 'nacht slaap' ? Goede schema?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een zoontje van bijna 10 maanden. Na de zomervakantie gaf hij zelf aan om 19.00 te willen slapen ( voorheen 21.00) , we waren toen ook over van 3 naar 2 dutjes overdag (rond de 8 maanden). Nu is het de laatste maand echt een ramp.. dutjes gaan prima rond de 3/3.5 uur in totaal. Maar de nacht is drama. Hij slaapt en wordt sowieso na een uur wakker. Laten huilen helpt niet hij krijst alles bij elkaar. Ik ga ernaar toe en slokje water en speentje erin helpt. Na 2 uur weer hetzelfde. En rond een uur of 00.00 - 02.00 weer wakker. Daarna is meneer rond 06.00 klaarwakker! Hij sliep 12 uurtjes voorheen, zonder wakker te worden. Hooguit 1x soms. Tandjes zijn door, overdag is hij blij en speelt veel. Ik voel me soms heel onzeker door mijn omgeving. Hij krijgt weinig eten volgens die mensen.. Is dat zo denk ik dan? Nachtvoedingen doe ik al sinds maand 3 niet meer dus daar wil ik niet op terug. En nu hij tandjes heeft al helemaal niet ivm zoete melk. CB raadt ook alleen water en speentje aan. Doe ik het fout? </p><p>Ons schema ziet er als volgt uit:</p><p>Rond 5.45 - 6.30 borstvoeding</p><p>07.30 -08.00 diksap met een boterham (boter en beleg)</p><p>Rond 09.30- 10.00 fruit 200 gram zelfgemaakt + water</p><p>Rond 12.30 en 13.00 lunch (uitgebreid lunch zelfgemaakt soms soep, soms pancakes voor baby's soms een eitje met groenten en geraspte aardapels in de tosti ijzer)  + diksap</p><p>Voor het slapengaan een rijstwafeltje maisvinger (soms ook niet) + water</p><p>Rond 15.00 slapen tot maximaal 17.00</p><p>Rond 17.30 - 18.00 zelfgemaakte groente vlees en iets van rijst aardappel macaroni etc en als toetje weer zelfgemaakt yoghurt + water</p>

Wat Izzy ook zegt, voordat hij de nachtrust in gaat nog bv geven. Ik geef mijn zoontje van bijna 9 maanden ook nog rond 19:00uur een fles van 180+6.
Hopelijk is hij dan meer verzadigd. En als hij dat niet wil en hij is na een uur wakker dan alsnog bv geven. 
Succes:)

Hi Izzy,
Je schema lijkt mij prima! Qua eten zeker niet te weinig. Hij groeit verder goed? Wat zeggen ze op het CB?
Als hij van 19 uur tot de volgende ochtend ongeveer 06 uur slaapt, is dat toch mooi. Vele wakker worden is wel minder. Ik herken het bij mn kind van net 9 maand. Misschien een sprongetje? Lekker aan het dromen? Is hij niet te warm aangekleed? 
Geef je savonds een badje? Misschien dat hij hierdoor beter kan ontspannen en het slapen iets beter gaat.

Twijfel niet aan jezelf hoor. Je doet je uiterste best!! 

@moedeevanMike
Dat krijgt hij al! Was het vergeten erbij te zetten.

@DulceMaria
Ik probeer me best te doen idd met het eten.. Ik werk niet dus ben thuis. Wil alles zo goed en vers mogelijk maken. Ik krijg hier ook veel commentaar op. Liefst wilt zijn oma (moeder van mijn man) hem elk uur wat geven koekjes zoetigheid etc. En door die regels van ' geen zout geen suiker voor 1 jaar' krijg ik superveel te horen van haar. Zijn gewicht en lengte is prima volgens CB. Slapen is raadsel voor ze.. Tip was elke kwartier ernaartoe en slokje water + speen, dit pas ik al toe. Soms slaapt hij na 1x maar soms moet ik wel 6 x naar hem toe. Hij heeft een romper dunne pyjama en winterslaapzak aan met mouwen. Slecht geisoleerde huis en hij slaapt op zolder dus best koud.. soms nog een dunne deken als hij koud aanvoelt. Badje doe ik meestal na 2e slaapje, hij wordt en juist super wakker van ipv moe.
Slaapt je zoontje ook zo slecht of valt het mee? Wat is jullie schema ongeveer? Bij ons begon het ook rond de 9 maanden.

Oh vervelend van je schoonmoeder. Niet naar luisteren haha.  Ik maak ook alles vers en wat je zegt geen suikers. Als je zoon maispufs lust dan doe je dat in een schaaltje met wat mini rijstwafels en dan kan je schoonmoeder dat geven? Als ze zo graag iets wilt geven.

Mijn schema is als volgt:

07.30  pyjamapap
09.30 fruithap
12 uur slapen
13 uur flesje 180+6 of brood met beleg
Slapen doet ze of 2x ongeveer een uur of 1 keer 2,5 uur. Aan de hand hiervan loopt de rest van de dag iets anders 
16.00 flesje 180+6
19.00 avondeten en toetje 
Tussendoor als snacks maispufs of rijstwafels voor baby

Flesjes krijgt ze niet altijd op

Bij de fruithap en het avondeten krijgt ze of water of diksap.
Net als ik naar bed ga dan begint het feest meestal. Er komen wat tandjes door dus dat is het ongetwijfeld en het dromen. Ze word dan snachts wakker en huilt echt keihard. Zodra ze dan haar speen heeft en haar knuffeltje dan is het meestal weer goed voor even

Terug
Bovenaan