Baby bijna 12 maanden komt niet goed aan

<p>goedemorgen dames,</p><p>Mijn zoontje van bijna 12 maanden komt niet goed aan. Hij was in februari 7.5 kilo en 3 maanden later was hij 7.9 kg.  De groeicurve buigt af, waardoor ik mij dus zorgen maak. </p><p>Zijn dag ziet er zo uit:</p><p>8 uur: flesje 200 ml (drinkt niet altijd alles op)</p><p>10 uur: 150-200 gram gepureerd fruit of 1 snee volkoren brood +boter +pindakaas/mozzarella of een eitje uiteraard met stukjes fruit en komkommer </p><p>11-14 uur middagslaapje</p><p>15 uur: netzoals 10 uur of hij krijgt soep met 1 snee brood </p><p>18 uur 150-200 gram groente met vlees, rijst, of pasta </p><p>20 uur flesje 200 ml (drinkt niet altijd zijn flesje leeg)</p><p> </p><p>Ik kan binnenkort over naar koemelk of geitenmelk, maar omdat hij zo weinig aankomt, durf ik zijn flesjes niet verder af te bouwen en ik weet ook niet zo goed wat ik in plaats daarvan kan geven. Voor de rest is hij vrolijk en heel erg bewegelijk. </p><p> </p><p>Tips en voedingschema's zijn zeer welkom </p><p> </p>

Je schema is goed hoor! misschien als ontbijt een boterham erbij en om 10 uur dan geen brood maar fruit + koekje ofzo? En bij avondeten een bakje yoghurt erbij. Verder echt prima. 2 Flesjes is ook prima op die leeftijd. Ik snap dat je het moeilijk vindt om dan de flessen eruit te doen en over te stappen op koemelk. In flessen zit toch meer voeding dan in gewone koemelk.
Heeft het CB ook gezegd dat ze zich zorgen maken of niet? Is hij altijd klein geweest, ook bij geboorte? Mijn jongste dochter is 9 maanden, woog bij geboorte 3990 gram en nu 10 kilo? maar ze was dus bij geboorte ook al flink en mijn man en ik zijn beide 1.85m en 85 kilo.
Ze krijgt aardig hetzelfde als jouw kindje hoor. Er is niks mis met je schema en de hoeveelheden!

Je schema is goed hoor! misschien als ontbijt een boterham erbij en om 10 uur dan geen brood maar fruit + koekje ofzo? En bij avondeten een bakje yoghurt erbij. Verder echt prima. 2 Flesjes is ook prima op die leeftijd. Ik snap dat je het moeilijk vindt om dan de flessen eruit te doen en over te stappen op koemelk. In flessen zit toch meer voeding dan in gewone koemelk.
Heeft het CB ook gezegd dat ze zich zorgen maken of niet? Is hij altijd klein geweest, ook bij geboorte? Mijn jongste dochter is 9 maanden, woog bij geboorte 3990 gram en nu 10 kilo? maar ze was dus bij geboorte ook al flink en mijn man en ik zijn beide 1.85m en 85 kilo.
Ze krijgt aardig hetzelfde als jouw kindje hoor. Er is niks mis met je schema en de hoeveelheden!

Indd, heeft het cb er iets van gezegd? Hier een behoorlijk vreetzak, dus wil best mn 'schema' geven maar of dat reeel is? Ze was met 9 mnd 9.3 kg en nu met ruim 11 mnd 9.8 kg. O en trouwens wel 80 cm (en ik ben een kleintje van 1.62 haha)

wakker worden: fles 180+6
ontbijt 1 of 2 boterhammen met beleg
tussendoor fruit, 1 a 2 stuks. Niks meer gepureerd hier
lunch 2 boterhammen met beleg en beker gewone melk 
tussendoor komkommer, tomaatjes, soepstengel, cracotte, nog een stuk fruit zoiets

avondeten: aardappel, pasta, rijst met groente. Nooit gewogen ofzo hoeveel, maar een volwaardig bord vol haha ? 
naar bed: fles 180+6

Prima eetschema! Sommige kinderen komen harder aan dan de andere. Misschien beweegt hij meer of heeft een sprongetje gehad.
Je zou nog vol vette producten kunnen proberen zoals 10% Griekse yoghurt. Gezonde vetten. Of stukjes avocado. Noten pasta. Roomboter ipv margarine.  
Succes! 

Tussen de 9 en 11 maanden was mijn zoon ook niks gegroeid, en van 11 tot 14 weer een hele boel!
Ons schema:
ontbijt: 2 boterhammen+ beker melk
slapen, 2 uurtjes
11:00u fruit
13:00u 2 boterhammen 
slapen 2 uurtjes
Avondeten met de pot mee, weeg het nooit af maar aardig bordje vol...
1830 slapen
(Met 1 jaar waren wij al van de flessen af, meneer weigerde!) er staat de hele dag water

Terug
Bovenaan