Baby bijna 12 weken - tussen 18 en 22 uur

<p>Hallo allemaal</p><p>ons zoontje is bijna 12 weken en slaapt overdag niet al te veel, vooral hazenslaapjes. Na de fles van 18 a 19 uur gaat hij naar bed en dan slaapt hij zo diep dat we hem bijna niet wakker kunnen krijgen voor de fles van 22 a 23 uur. We laten hem dan vaak slapen maar dan komt hij 1 a 2 keer in de nacht. We hebben dus eerder de laatste fles er af dan de nachtfles.. om hem s avonds wakker te houden zodat hij wel de laatste fles krijgt kan ook niet de bedoeling zijn denk ik.. </p><p>iemand tips of is dit herkenbaar?</p><p>alvast bedankt!</p>

Heel herkenbaar! Mijn zoontje van 13 weken deed precies hetzelfde. Wij zijn hem toen beneden gaan houden en zijn hem toen pas na de fles van 23:00 op bed gaan leggen. Na een paar dagen sliep hij al gelijk van 23:00 tot 06:00 (heel soms nog wakker voor een speentje rond 04:00). Sinds een week hebben wij de fles vervroegd naar 22:00 en slaapt hij tot 06:30 door. Tussen de fles van 18:00 en 22:00 slaapt hij meestal vanaf 20:00 dus beneden en valt hij niet in een te diepe slaap, omdat er nog genoeg geluiden om hem heen zijn.
De fles van 22:00 wil ik nu steeds met 10 minuten gaan vervroegen, kijken hoe hij daar op reageert. 

Misschien dat toch maar doen dan inderdaad en hopen dat hij dan gaat door slapen. En dan de laatste fles steeds wat vervroegen. Wij vonden het wel lekker dat we nu samen nog een avond hebben maar denk hem toch maar beneden houden. Anders komt hij in een te diepe slaap en krijgen we hem niet meer wakker. Bedankt!

Herkenbaar  mijn zoontje slaapt vaak rond 7 a 8 uur, borstvoeding krijgt hij tussen 6 en 7, vaak krijg ik hem daarna niet meer wakker, wat ik meestal doe is hem slapend verschonen en aan de borst laten happen vaak werkt dat maar soms ook niet dan pakt hij vijf a tien minuten en slaapt weer te diep om vervolgens dan rond vier uur wakker te worden. Ik ga vanaf morgen beginnen met de laatste voeding tussen tien en elf fles voeding te geven ook gewoon slapend. Maar flesvoeding vult meer en is minder snel verteerbaar dan borstvoeding, ik hoop dat dat beter werkt! Maar het zal nog steeds slapend zijn ? 

Terug
Bovenaan