Baby bijna 3maand slaapt slecht overdag

<p>Hoooi iedereen </p><p>Ik had een vraag misschien dat jullie dit herkennen bij jullie eigen kleintje.mijn zoontje van bijna 3maand sliep eerst overdag prima. Nu de laatste tijd super slecht.ik leg hem bij de eerste signaal van moe worden neer alleen ene keer gaat het goed en slaapt ie zo in maar slaapt dan vaak 3kwartier.of 1uurtje ander moment duurt het zo lang terwijl die moe is en nog tegen stribbelen en zo is hij dan zo 2uren of 3uren wakker.. ik help hem dan slaap komen maar werkt vaak ook niet. Hij zet hem dan op huilen omdat hij zo moe is.maar echt troosten lukt dan niet. Ik had gelezen dat baby van zoveel maand vaak 1 uur half uur wakker kan blijven per x maar verschilt ook per kindje denk ik dan ene kind heeft meer slaap nodig dan ander. Alleen ik word er zo onzeker van dat hij zo weinig slaapt overdag. Vaste ritueel doe ik al dus daar licht het niet aan. Miss dat meer mama's hier bekend mee zijn ? Alvast bedankt. </p>

Wat is de laatste tijd? Rond de 3 maanden hebben ze een ontwikkelingssprongetje. Deze kan een week duren. Dan slapen ze minder goed. Is hij ook hangerig en huilerig overdag?

Hoi, mijn zoontje is nu ook ong 3 maanden. Ik denk dat je zoontje in een sprongetje terecht is gekomen en hierdoor slechter slaapt. Mijn zoontje slaapt heel makkelijk en graag in de draagdoek. Misschien is dat een optie?

Onze dochter van 11 weken slaapt ook heel slecht. In bed is eigenlijk geen optie, dit werkt gewoon niet. Ik was steeds alleen nog maar bezig met voeden en proberen in bed te krijgen, met als gevolg dat iedereen gestresst raakte! We hebben ons er voor nu maar bij neergelegd dat we door weer en wind aan de wandel moeten met madame, als we willen dat ze overdag slaapt! 

Onze zoon van 14 weken slaapt ook niet overdag (slaapt s nachts gelukkig wel goed). Vele manieren geprobeerd. Inmiddels lukt het door zijn kamer te verduisteren, een boekje voor te lezen en even een muziekje aan te laten. Het muziekje zet ik later uit als hij slaapt. Hij slaapt dan maximaal een half uur tot een uur en dan wil hij er weer uit. Ik werd er in het begin ook onzeker van (hoe kan het dat hij de hele dag 'aan' staat?) maar ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat hij overdag niet veel slaap nodig heeft en dat ik mn handen weinig vrij heb daardoor.
Ik denk dat zolang je baby tevreden is, goed drinkt en op andere momenten zijn/haar slaap pakt je geen reden hebt om je zorgen te maken ;)

Terug
Bovenaan