Baby bijna 4,5 maand

<p>Hallo allemaal,</p><p>Hopelijk kunnen jullie mij enkele tips, informatie of eigen ervaringen geven zodat ik weer verder op weg kan. </p><p>Onze dochter is over 2 weken 5 maanden oud. Ze krijgt nu nog 5x 180+6. Vanaf wanneer gaan ze ongeveer over op 4 flessen? Daarnaast oefenen we al wel met groente en fruit maar dit is echt nog oefenen.</p><p>Dan heb ik nog een vraagje over het spaargedrag. Ze heeft enkele weken van 11 tot 7 doorgeslapen. Sinds dat ze 4 maanden oud is, is dit omgeslagen. Telkens weer snachts wakker. Ik hou maar in mijn hoofd dat dit een fase is, maar hoe lang duurt deze fase? En welke fases gaan er nog komen waar ik me alvast op voor kan bereiden? ?</p><p>Dank jullie wel alvast!</p>

Hier 2de zoon bijna 5 maanden. Hier precies hetzelfde hoor. Heel normaal dat doorslapen niet een vaststaand iets is. Je hoort vaak rond 4 a 5 maanden dat hier regressoe in optreed.
Hier nog 5 flessen en soms nog beetje extra in de nacht. Het verschilt zo per kind. Mijn oudste sliep super snel door en zat dus ook al snel op 4 flessen. 
Bereid je voor op slapeloze nachten als tandjes komen en de verlatingsangst aanbreekt.....

Hoi,
Met 5 maanden zijn wij overgestapt van 5 naar 4 flessen. Dit op eigen aangeven van onze dochter.
We moesten haar wakker maken voor de laatste fles en ze dronk echt maar 30 cc en was daarna klaar.
Wel at ze al best veel van haar hapjes.
Moet je haar wakker maken voor de laatste fles of wordt ze zelf wakker?

Hahahah dat slapen, get used to it. Bij ons ging het tot de 4 maanden ook top. Toen kwam er een sprong die mega lang duurde.
Toen sliep ze weer 3 weken goed en nu vanaf 6,5 maand tot aan begin deze week (9 maanden) was een hel.
Ze wordt dan 4 x per nacht huilend wakker en soms duurt die huilbui 2,5 uur. De afgelopen 2 nachten ben ik er maar 1 x uitgeweest. Nou ik wist niet wat ik mee maakte.
Het is elke nacht weer een verrassing wat ze gaat doen...
Hou er maar rekening mee dat het slapen straks weer wat beter wordt en dan weer ruk. Kan het alleen maar mee vallen ;-)
Rond de 7/8 maanden zitten ze in een slaapregressie en die kan echt heel zwaar zijn. Bij ons was dat dus het geval.

Het wordt volgens mij rond hun eerste jaar allemaal wat beter maar ook dat kan weer tegen vallen :-D

[quote quote=10216637]
Hier 2de zoon bijna 5 maanden. Hier precies hetzelfde hoor. Heel normaal dat doorslapen niet een vaststaand iets is. Je hoort vaak rond 4 a 5 maanden dat hier regressoe in optreed.
Hier nog 5 flessen en soms nog beetje extra in de nacht. Het verschilt zo per kind. Mijn oudste sliep super snel door en zat dus ook al snel op 4 flessen. Bereid je voor op slapeloze nachten als tandjes komen en de verlatingsangst aanbreekt…..
[/quote]

OMG die verlatingsangst is vreselijk. Hoe hebben jullie dat aangepakt bij de eerste?
Het gaat nu 2 nachten goed maar kan natuurlijk zomaar weer omslaan.
Ze begint dan rond 23:00 te krijsen tot 1:30 en dan valt ze van vermoeidheid toch maar in slaap.
Denk dat ze het nu te warm vindt om zich zo op te winden.

Hoi,
Mijn zoontje is volgende week 5 maanden en sliep tot 4 maanden ook goed en door 's nachts. Meestal van 22.00 uur tot 6.00 uur. Maar bij ons is het ook sinds 2 weken dat hij slecht slaapt. Hij slaapt lastig in en hij wordt meerdere keren per nacht wakker. Ook de slaapjes overdag zijn ineens veel korter dan hiervoor. Wij geven nu 5x180 +6 per dag alleen met dit warme weer drinkt hij best weinig. Laat zeker 70 tot 90cc per fles staan. Zijn er meerdere kindjes die minder goed drinken met dit warme weer??

Dat ze minder drinkt is inderdaad herkenbaar, zal door het warme weer komen. Ik bereid me er alvast op voor.. Dan kan het alleen maar meevallen ?

Ja hier nog 1 die er slecht drinkt met dit warme weer. Zo irritant, omdat je juist nu wil dat ze goed drinken!
Wat betreft de vraag hoe wij omgingen met de verlatingsangst. Ik geloof echt dat dat even fase is.Wij gaven er dan ook gewoon aan toe. Dus als dat betekende dat we hem in slaap moesten wiegen, hem in bed moesten nemen of wat dan ook dan deden we dat gewoon. Alles om slaap te krijgeb ;)Mijn ervaring is dat het ineens als sneeuw voor de zon weer weg kan zijn.

Herkenbaar! Onze zoon ging rond 4 maanden ook opeens weer 's nachts spoken. Toen ging 't weer ff goed en nu is het al zeker 2 maanden een 'rommeltje' s nachts. Ik denk dat hij nu gemiddeld 1 nacht per week doorslaapt. Maarja, er gebeurt nu ook veel in dat lijfje en hoofdje (tandjes, nieuwe vaardigheden, verlatingsangst).
We zijn met 6 maanden gestopt met de late fles om 22.30 uur. 

Terug
Bovenaan