Baby bijna 5 maanden overdag snel wakker

<p>Hi</p><p>Mijn zoontje van bijna 5 maanden slaapt overdag erg kort. Hij wordt eigenlijk altijd na 30 minuten weer wakker (meestal huilend) en is daarna nog moe. Als ik de kamer binnen kom voor een speentje lukt het hem niet om zelf verder te slapen.. </p><p>Ik leg hem binnen de wakker tijd in bedje. Ook als ik de wakker tijd langer maak slaapt hij alsnog maar een half uurtje. Ik leg hem nu sins 2 a wakker 3 in bedje en valt na 10minuten zelf in slaap. Dit gaat erg goed. Alleen zou het fijn zijn als hij iets langer slaapt. Iemand tips ?</p>

Hoe slaapt hij 's nachts en gaat dat wel goed? Dan zou je de nacht wat meer kunnen nabootsen misschien (donkerder op de kamer, zelfde slaapzak oid). 
En was dit altijd al zo of pas sinds kort? Als het sinds kort is, kan het natuurlijk ook gewoon weer een fase zijn. Toen onze zoon bijv. net kon rollen was slapen overdag ook dramatisch. Kwam vanzelf weer goed. 

Slapen gaat snachts goed. Ik heb overdag al de gordijnen dicht en zelfde slaapzakje aan. Hij heeft dit altijd al gehad. Op schoot slaapt hij wel langer maar dit wil ik niet meer doen..

Mijn zoon Daan wordt ook wel eens na ongeveer 20min huilend wakker, dan wil ik er altijd meteen heen! Maar ik laat hem dan vaak even liggen en slaapt hij door en slaapt hij zelfs vaster! Misschien iets om te proberen? Probeer eens 5min om mee te beginnen..  

Misschien wordt hij wakker van zn wapperende armpjes? Dan kun je de triangle vouw met een hydrofiel proberen. En white noise geprobeerd? Lulla doll hoor je ook wel goede verhalen over. 
Wij doen altijd een white noise knuffel aan en speentje in en vaak slaapt hij dan nog even verder. Was wel een kwestie van trainen. En dus zn armpjes naar beneden houden, door doek of zn armen niet in de mouwen van zn slaapzak (dit moeten we echt eens afbouwen...) 

[quote quote=10277713]Mijn zoon Daan wordt ook wel eens na ongeveer 20min huilend wakker, dan wil ik er altijd meteen heen! Maar ik laat hem dan vaak even liggen en slaapt hij door en slaapt hij zelfs vaster! Misschien iets om te proberen? Probeer eens 5min om mee te beginnen..[/quote]
Oohh bedankt voor de tip. Zal t eens proberen ?

[quote quote=10277723]Misschien wordt hij wakker van zn wapperende armpjes? Dan kun je de triangle vouw met een hydrofiel proberen. En white noise geprobeerd? Lulla doll hoor je ook wel goede verhalen over. Wij doen altijd een white noise knuffel aan en speentje in en vaak slaapt hij dan nog even verder. Was wel een kwestie van trainen. En dus zn armpjes naar beneden houden, door doek of zn armen niet in de mouwen van zn slaapzak (dit moeten we echt eens afbouwen…)[/quote]
Hi lepeltjelepeltje,
Bedankt voor het meedenken alleen we zijn net afgebouwd met inbakeren en hiervoor deed hij t ook al dus denk niet dat het daarmee te maken heeft.
White noise zal ik eens proberen. Bedankt!

Terug
Bovenaan