Baby bijna 5 maanden, vaak 6de fles..

Hoi allemaal, ik was even benieuwd of meer baby’s van 5 maanden dit hebben. ( 180 ml )Mijn zoontje sliep met 2 maanden vanaf 22:00 uur laatste fles tot de volgende ochtend 6:00 uur, sinds oud en nieuw is alles in de war ( doordat hij savonds en snachts wakker werd van het vuurwerk ).Sinds dien als we hem rond 17:00 uur nog even op bed deden voor in principe nog een slaapje, ging hij de nacht al in… hij kan dan zo tot 01:00 uur slapen, we hebben hem ook geprobeerd wakker te maken na 2 uur, ( aantal keren geprobeerd ) maar hij is dan al in zo’n diepe slaap, dus besloten om hem niet wakker te maken en rond 01:00 uur gewoon de fles te geven, dan kwam die rond 5:00 uur weer. <br />Maar nu, slaapt hij maximaal 6 uurtjes aan een gesloten door, waardoor hij rond 00:00 uur komt voor z’n voeding en dan weer 4 uur later, we komen daardoor nu regelmatig op 6 flessen uit.. als dit een keer zo is, is niet zo erg, maar standaard 6 flessen is eigenlijk niet de bedoeling..? <br />Cb gaf aan om hem snachts wat minder te geven 120, dit doen we dan nu ook.. <br />Beetje lang verhaal, maar nu mijn vraag.. tip hoe krijgen we hem in het goede ritme, zodat hij niet om 17 uur al denkt dat het nacht is en dat hij niet standaard een 6 de fles meer krijgt..<br /><br />
 
Het komt niet door oud en nieuw denk ik. Je kindje is nog zo jong en ritmes wijzigen om de haveklap. Opnieuw nachtvoedingen hoort er ook gewoon bij. Het klinkt allemaal heel normaal ook. 17 uur aan de nacht beginnen en dan zijn ze ook heel vroeg wakker he... 
Mijn dochter dronk op die leeftijd 7 flessen, waarvan 2 nachtvoedingen. 1 daarvan maakten we wel al iets kleiner. 
Als je ritme wilt verschuiven moet je dat echt minstens 2 weken volhouden. 1 keer testen zegt niks. 17 uur slapen is bij ons echt wel te laat geweest. Dus ik stuurde aan op maximaal 16 uur even een powernap van 45 min. Dan wakker houden tot minimaal 18.30/19 uur. Maar dan was ze evengoed 6 uur wakker. Nu nog steeds. Vanmorgen 5.30. En ze is 22 maanden en slaapt nu regelmatig probleemloos door. Het is beter dan 4 uur wakker? ?
Maar als je gaat sleutelen aan het ritme, echt even volhouden, anders wennen ze er niet aan. Jij krijgt ook een jetlag als je tijdzone een paar uur verschuift. 
Nachtvoedingen zou ik gewoon geven als erom gevraagd wordt. Kleiner kan best, dat hoeft niet elke keer 180 te zijn. Wij hebben de late avondvoeding tot 8 mnd gegeven voordat die geweigerd werd. Die bleef wel groot. Verder dronk ze tot 6 mnd nog 2 flessen waarvan we de laatste kleiner maakten. Tussen 6/7 maanden was het 1 fles die we kleiner maakten. En na die 8 maanden lieten we de avondfles ook weg. Maar tot 1,5 jaar kreeg ze die ene kleine nachtvoeding dus wel regelmatig. Ze gaan ze vanzelf weigeren en je slaapt zoveel sneller weer verder als je gewoon geeft wat nodig is. 
 
Eens met Lewis. Nachtvoedingen komen en gaan en t is waarschijnlijk gewoon toevallig samen gevallen met oud&nieuw. Mijn 2 dochters sliepen ook met 2 maanden 'door' (23.00-5.00) maar daarna ineens niet meer en tot 14 maanden hebben ze geregeld een nachtvoeding nodig gehad. Soms sliepen ze 5 nachten door, dan weer 3 volle weken niet. Dat hoort er gewoon bij met kleine kinderen. Ook na die 14 maanden werden ze nog veel wakker hoor. Ze zijn nu 4.5 en 2.5 jaar oud en we slapen nog steeds niet elke nacht door! Elke nacht moet ik er nog minimaal 1x uit, vaak wel 2-3x...


En dat laatste dutje om 17.00 is idd wat laat. Nu slaapt je kindje dus van 17.00 tot 6.00 ongeveer de volgende ochtend? Jeetje wat knap en lang. Logisch dat daar meerdere voedingen in zitten, dat zijn nachten van zo'n 13 uur!!
Dus zo gek is het niet dat hij dan om meerdere voedingen vraagt. Je hebt geluk dat hij niet om 4.00 uitgeslapen is vanaf 17.00 de vorige avond....

Maar 17.00 de nacht in is natuurlijk een rare tijd. Logischer zou zijn om 16.30/17.00 nog een powernap van 30/45 minuten, dan dus wakker maken. Na 2 uur wakker maken wat je deed is al veel te lang. Dus echt een kort dutje en dan rond 19.30 de nacht in. En dit idd echt een week of 2 volhouden voordat je verandering ziet..
 
Ik ben het ook eens met bovenstaande reacties. Over een 6e fles zou ik me niet druk maken, je kindje heeft het nu blijkbaar nodig. Onze jongste dochter is nu 6 maanden en heel lang 6 flessen gehad. Nu net op 5 flessen, gewoon geven als je kindje daarom vraagt. Wat betreft het ritme zou ik er toch op sturen dat ze pas tussen 18.30-19.30 uur de nacht in gaan. 17.00 uur is echt heel vroeg, ik zou een powernap laten doen om 16.30-17.15 uur en dan wakker maken. Wat hierboven ook al is gezegd echt even doorzetten met een nieuw ritme, succes!
 
Bedankt voor jullie reacties! Dan gaan we proberen dat hij dan even een “powernap” gaat doen! Zodat de nacht inderdaad wat opschuift!Het is inderdaad wat ons geen probleem dat hij wat vaker om voedingen vraagt, maar inderdaad om 17 uur de nacht in, dat is zo vroeg! Cb gaf aan om toch te proberen niet standaard de 6de fles te geven, zo lastig, wat je dan moet doen! Maar we gaan het zo eens proberen of we het zo op kunnen schuiven.
Dank jullie!!

 
Terug
Bovenaan