Baby bijna 7 maanden wordt in nacht wakker

Hallo
Ons dochtertje is bijna 7 maanden en wordt opeens in dr nacht krijsend wakker. Ze is dan moeilijk te troosten en als ze dan rustig is wil ze alleen maar in je armen slapen. zodra we haar neerleggen dan wordt ze weer wakker en begint ze te huilen.

Overdag slaapt ze eigenlijk wel goed en
slaapt ze snel. In de avond valt ze ook snel in slaap maar wordt erna dus wakker. We hebben haar nu paar avonden bij ons gelegd in bed omdat we zelf ook kapot moe zijn. Heeft iemand tips? Of een idee wat we kunnen doen?

Krijgt ze toevallig (nieuwe) tanden? 
ons meisje heeft dit ook regelmatig en ze slaapt ook vaak bij ons want dan wordt er tenminste geslapen en anders echt niet. (Ze is net 1 geworden). Het kan best een fase zijn hoor.
Wat soms kan werken is bij je kindje gaan zitten, niet uit bed halen en troosten/laten merken dat je er bent. Heel soms (toevallig afgelopen nacht) werkt dat bij ons. Ik moet dan wel echt blijven zitten tot ze slaapt dus een fijne stoel in de babykamer is een aanrader. Optillen en troosten = bij ons ook niet meer in eigen bed willen slapen 

Kan verlatingsangst zijn, dat komt vaak rond deze tijd opzetten. Gelukkig is alles maar een fase en gaat het vanzelf weer beter. Het kan best wel pittig zijn zo'n fase he? Is je kindje verkouden geweest? Dan loont het ook wel om even naar de oortjes te laten kijken. 

[quote quote=10488876]Kan verlatingsangst zijn, dat komt vaak rond deze tijd opzetten. Gelukkig is alles maar een fase en gaat het vanzelf weer beter. Het kan best wel pittig zijn zo’n fase he? Is je kindje verkouden geweest? Dan loont het ook wel om even naar de oortjes te laten kijken.[/quote]
Gekke vraag misschien maar wat heeft verkoudheid te maken met de oren? ☺️
Ons zoontje van 5 maanden heeft nu 2x verkoudheidje gehad, moet ik me daar zorgen over maken?

Ja het is heel pittig ja. Je weet ook niet waar je goed aan doet. Je wil eigenlijk niet haar in bed nemen maar je bent zelf ook kapot moe...

Terug
Bovenaan