Baby bijna niet voelen, ligt dubbel

<p>Dag allemaal,</p><p>Ik ben 29 weken zwanger. De placenta ligt voor. Ik voel de baby bijna niet! Moet me er echt heel erg op concentreren. Nu 2 keer een hartfilmpje in het ziekenhuis laten maken en een echo. Was allemaal prima! </p><p>Hij ligt met zijn voeten helemaal omhoog dus zijn tenen bij zijn voorhoofd en knieën richting neus. Hij ligt zo al een tijdje... verloskundige gaf aan dat hij op deze manier ook minder hard kan schoppen en ze denkt dat hij voorlopig zo blijft liggen.  Super balen. Ik word er erg onzeker van. Voel hem soms maximaal 3 keer per dag. Meer van jullie ervaring met je kindje heel weinig voelen?  </p>
 
Hai!

Ik zag dat nog niemand gereageerd had, dus even een berichtje..

Ik heb het met mijn vorige zwangerschap ook gehad. Meerdere echo’s inderdaad en controles en alles was ok. Zelfs een keer opgenomen geweest in ziekenhuis vanwege “stil leven”. Hoe naar klinkt dat?! Toen lag de kleine man hetzelfde als hoe jij het omschrijft (ook langere tijd en vaker) .

Probeer je niet te druk te maken; je weet wat de reden is dat je hem minder voelt en hoe jammer dat ook is, probeer het los te laten en misschien met je verloskundige wel af te spreken dat je laagdrempelig op controle mag.

Je bent nu zover in je zwangerschap, dat gaat echt niet zomaar meer mis hoor. Geniet en ontspan!
 
Hier precies dezelfde situatie, 29 weken zwanger en baby ligt dubbel geplooid met de voetjes in het gezicht, en de placenta vooraan. 
Ook ik voel baby weinig, 3 à 5 keer per dag, heel zachtjes (moet me er echt op concentreren). 
Maak je dus niet te veel zorgen, ik denk dat jouw verloskundige gelijk heeft en het voelen van de baby samen hangt met de positie waarin die ligt. 
 
Wat fijn om te lezen dat het herkenbaar voor jullie is. 
Ik probeer me er inderdaad niet te druk om te maken. De verloskundige is er best "streng" op en als ik niet aan 6 a 10 bewegingen op een dag kom moet ik in het ziekenhuis een hartfilmpje laten maken. Daardoor ligt er nu voor mijn gevoel toch best veel druk op! 
Inmiddels dus al 5 hartfilmpjes verder in 3.5 week tijd. Alle filmpjes zijn steeds helemaal prima! 
 
Terug
Bovenaan