Baby blijft fles weigeren

<p>hallo allemaal,</p><p>mijn dochter is nu zes weken. Sinds anderhalve week oefenen we 1x per dag met de fles. Mijn man geeft dan het flesje zodat er geen verwarring ontstaat. Alleen dit is echt een drama. Ze weigerd finaal de fles. Het is huilen en krijsen. Vreselijk! Het is ook niet dat er na anderhalve week al een beetje verbetering in zit. Ook ikzelf heb geprobeerd de fles te geven maar ook bij mij weigerd ze. Ik heb al 5 verschillende flesjes geprobeerd. De speentjes van de flesjes in mijn Bh gedragen voor de geur. Ik weet het even niet meer. Duurt nog 4 weken voordat ik weer ga werken maar maak me er toch zorgen om. </p><p>Heeft iemand tips of herkend dit? Is het een kwestie van blijven proberen? Misschien meerdere malen per dag? </p>

Voorheen altijd borst gevoed neem ik aan? Probeer de Medela Calma fles. Nabootsing van de borst, dit werkte perfect bij mijn dochter toen ik fles/borst ging voeden. Succes ermee! 

Bij mij werkt de Philips avent natural goed. Weet niet of je die al geprobeerd hebt? Heb in het begin ook de medela calma geprobeerd maar als ze eenmaal dronk ging het te hard en kwam de helft er weer uit. 
Ik geef tot nu toe zelf het flesje omdat mijn man vaak te laat thuis is. Soms doet ze ff moeilijk maar uiteindelijk pakt ze hem wel en drinkt ze het flesje leeg. 

Ik gebruik een dr brown fles en dat werkt super! Ik zou eens een andere fles gebruiken, mogelijk werkt dat wel!

Weet niet of je het al hebt gedaan, maar probeer eens mam fles..en evt eerste instantie gekolfd melk geven.
succes

Wat vervelend! Ik lees dat je al verschillende flessen en spenen geprobeerd hebt, lijkt me frustrerend om te merken dat ze niks wil. Persoonlijk heb ik niet echt ervaring hiermee (zoontje vond iedere fles goed), maar mijn nichtje weigerde ook iedere fles. Mijn schoonzus is toen op doorverwijzing van het cb naar een soort vroege logopediste geweest hiervoor. Kan met de mondmotoriek oid te maken hebben. Dus daar zou je naar kunnen vragen. Ook dan kan het nog wel een paar weken duren, dus kan handig zijn om alvast te informeren. Succes ermee en ik hoop dat het uiteindelijk lukt!

Terug
Bovenaan