Baby blijft honger houden.

<p>Nou, vorige topic dat meneer zijn fles niet leeg dronk, nu lijkt hij nooit genoeg te hebben.    In overleg met het cb hebben we opgehoogd naar 5x 150cc met 5 schepjes en als hij tussendoor honger heeft mocht hij 1 flesje van 120cc tussendoor. Is een tijdje goed gegaan, maar toen.. hij heeft er niet genoeg aan.. Als hij 150cc krijgt (165 incl. Schepjes) meld hij zich na 2/3 uur weer. En hij heeft dan ook écht honger en kan zo weer zo’n grote fles op en neemt echt geen genoegen met minder.    Vannacht heeft hij zelf 210ml gehad en meldde hij zich na 4 uur alweer.  Hij lijkt gewoon nooit meer genoeg te hebben. Ik probeer de tijd er tussen all te rekken maar dat is bijna niet te doen en ik wil niet dat hij honger heeft.  Zijn handjes worden dan bijna opgegeten en de speen ook.  Hij krijgt op dit moment dus gewoonweg teveel voeding. Kleinere hoeveelheid maar vaker werkt niet. Ik ga vanmiddah naar het cb en ga daar ook overleggen maar ik wil hem natuurlijk niet overvoeden, maar ook geen honger laten lijden. Speciale voeding voor hongerige babys is niet mogelijk ivm speciale voeding voor mogelijke koemelkallergie.  Nutriton (jbpm) toevoegen hebben we geprobeerd zodat het wat dikker word maar hij kan dan niet goed meer poepen en heeft daar dan veel last van. Doen we dus ook niet meer.</p><p> </p><p>Hij is bijna 11 weken, doet het voor de rest super goed! Plast goed, poept goed. Alleen de laatste tijd zeurderig vanwege de honger, zodra hij een flinke fles krijgt is hij weer de vrolijkheid zelve. </p>

Elke 2.5-3 uur 150cc is prima hoor. Niks geks aan. Hoeveel flessen drinkt hij dan in 24 uur?
Hier drinkt mn dochter 7x150cc in 24 uur. Dit mag gewoon!! sommige periodes wat meer, dan ineens weer minder.. het schommelt per week! 
En als hij 180-210cc drinkt is 4 uur ertussen ook normaal ;) 
De stelregel is: 150cc elke 3 uur en 180cc elke 4 uur! 

Mijn dochter is trouwens net 4 maanden nu. Er zijn nachten geweest dat ze stipt elke 3 uur dronk (23.00-2.00-5.00... pfff!!!) Dat ging dan ongeveer een week zo en dan liet ze er ineens weer veel meer tijd tussen. Er zijn dagen geweest dat ze ruim een liter dronk op een dag, dat is echt wel de max... maarja, honger is honger.
En nu ze 4 maanden is, lijkt ze sinds de laatste 3 weken ineens wat meer verzadigd en volgegeten, ze laat nu vaak 3.5 uur tussen een voeding van 150cc en heeft ineens minder nodig. De eerste 3 maanden zijn er gewoon veel 'regel'dagen dat ze veel willen drinken en willen groeien.
Maak je er niet te druk om. Doe ik ook niet meer, als ze honger heeft krijgt ze van mij een flesje. Dan maar wat meer cc's op een dag. Je zal zien dat het volgende week weer anders kan zijn!

[quote quote=10270584]Elke 2.5-3 uur 150cc is prima hoor. Niks geks aan. Hoeveel flessen drinkt hij dan in 24 uur? Hier drinkt mn dochter 7x150cc in 24 uur. Dit mag gewoon!! sommige periodes wat meer, dan ineens weer minder.. het schommelt per week! En als hij 180-210cc drinkt is 4 uur ertussen ook normaal De stelregel is: 150cc elke 3 uur en 180cc elke 4 uur![/quote]
 Hij drinkt ongeveer 5/6 flessen per dag. Soms 7. Ik heb gehoord dat 1l per dag de max is omdat ze anders problemen met de nieten kunnen krijgen,  maar daar zit hij vaak overheen... alhoewel op de verpakking van de voeding staat dat hij met zijn gewicht (5,5) 5 flessen van 180+6 zou mogen. Ik vind dat alleen zoveel voor een kleintje van 2,5 maand. En het probleem dan is dat hij zelfs als hij zo'n grote fles krijgt hij er maar 3 á 4 uur tussen laat. Hij mag van mij best zo vaak drinken maar dat is gewoonweg niet goed voor hem. Ik vind het lastig, want het is te veel voeding qua maximale  hoeveelheid maar wel genoeg voor hem. Bij het cb vinden ze het ook teveel aangezien hij nog onder de 6 kilo is.  

Bij geboorte woog hij 2,7 kg dus hij is in 2,5 maand verdubbeld in gewicht. Er word gezegd dat hij bezig is neet en inhaal slag maar na 2,5 maand lijkt me dat onwaarschijnlijk.

Hee wat toevallig! Ik heb hier ook een baby van bijna 11 weken die maar honger blijft houden. Hij krijgt flesjes van 180 en wil soms na 2 uur weer. Ik wou er net een vraag over stellen hier totdat ik jouw berichtje zag! Misschien is het wel een sprongetje ofzo? Mijn baby heeft sinds hij is geboren altijd al erg veel honger, maar nu sinds een paar dagen gaan die flesjes van 180 er echt binnen 10 minuten in en het liefste wil hij er een stuk of 8 per dag (dat proberen we echt te voorkomen) maar hij slaapt ineens ook de nachten door! Dus misschien een soort regel week oid? Succes ermee, en ik ben benieuwd wat het cb zegt!

En als je met het consultatiebureau overlegt dat je een week zijn schema gaat volgen en opschrijft hoevaak en hoeveel hij heeft gedronken en daarna de balans opmaakt ipv dat je nu vooraf bepaalt hoe vol zijn flessen zitten en hoeveel hij per keer mag drinken. Wellicht houdt hij wel van mega volle flessen en laat hij er dan vanzelf meer tijd tussen.
Mijn kindjes kregen beide borstvoeding, dus  mocht geven wat ze vroegen, maar tussen mijn zoontje en dochtertje zat een wereld van verschil qua hoeveelheid. Mijn zoontje dronk met gemak flessen van 210 of meer, mijn dochtertje met veel pijn en moeite 70 en kwam dus vaker. Maar ook de totale hoeveelheid was bij mijn dochtertje vele malen minder.
Van een weekje volledig voeden op verzoek worden ze echt niet ongezond, maar heb je wel meer inzicht in wat zijn behoefte is.

Terug
Bovenaan