Baby blijft huilen

Onze zoon is 2 maanden en huilt elke avond op de zelfde tijd.. om 19:00 begint het en blijft doorgaan tot de volgende fles van 22:00u. Wij troosten zoveel mogelijk in zijn bedje maar hij word niet stil. Ook lopen wij de hele avond om de beurt met hem op de armen.. en dan nog blijft hij huilerig.. als we hem leggen gaat hij echt krijsen.. herkent iemand dit en heeft er iemand tips?

Is dit niet het bekende huil uurtje?
Volgens mij heeft bijna elke baby dit. Onze dochter had het ook elke avond toen ze nog zo klein was.

baby's huilen vaak voor prikkel verwerking van de dag. Dit is dus vaak einde middag/ in de avond.
je kindje is nog zo jong. Vaak helpt het om je kindje bij je te houden/dragen. Baby's op deze leeftijd slapen meestal nog niet zo op tijd in hun eigen bedje.  Gaat hij na 22.00u wel in zijn bedje slapen? dat vind ik al heel knap!
het zou ook kunnen zijn dat hij wilt clusteren, dat is steeds kleine beetjes drinken en bij mama(of papa) in slaap vallen om vervolgens weer even wakker te worden, slokje drinken en weer kort slaapje te doen. anders moet je even googlen wat ik bedoel.  Dit kan een paar uurtjes duren, maar als je hier aan toegeeft zal ie daarna wel goed in de nacht slapen.
Met een week of 12 zie je echt duidelijk dat ze beter tegen prikkels kunnen en er meer ritme komt, dan kan je langzaamaan hem wat eerder naar bed doen in de avond.

succes! het is soms gewoon echt pittig! zeker als je even toe bent aan een rustig avondje! maar je bent al goed onderweg!

Ja het gaat overdag ook goed in zijn eigen bed! En na de fles van 22.00 slaapt hij door tot 08.00 dus we hebben niet veel te klagen.. maar 3 uur aan een stuk huilen is best vermoeiend inderdaad.

Yep heel normaal die eerste 3 a 4 maanden. Uuuuuurenlang hebben mn man en ikomde beurt door t huis gewandeld met de baby op de arm. Blij als ze om23.00 eindelijk sliep, maar bij mij kwam ze dan alsnog elke 3 a 4 uur in de nacht voor een voeding ;) het hoort er helaas bij. Gaat over rond de 3 a 4 maanden. T is een pittige periode die ik zéker niet mis. T is heel vermoeiend. Gelukkig slaapt jullie kindje daarna zo'n lange nacht! Succes!

Terug
Bovenaan