Baby blijft zoeken na de voeding

<p>Hallo dames,</p><p>Ik geef borstvoeding op verzoek aan mijn baby van drie weken oud. Alleen blijft ze zoeken en hongerig gedrag  vertonen waardoor ik wel 2 uur lang per voeding bezig ben met borstvoeding geven.  Ze groeit goed. Ik houd het dagelijks bij. Deze week + 260 gram.</p><p> </p><p>Ze maakr slikt geluiden de eerste 5 min aan beide borsten daarna zakt het af en hoor ik haar af en toe slikken. Ook doet ze gelijk haar ogen dicht als ze aan de borst komt. Uitkleden, tussendoor verschonen, heb ik al geprobeerd zodat ze misschien wat effectiever gaat drinken. Ook een speentje helpt maar voor max 10 min. </p><p>Ik weet het niet. Is dit normaal? Komt het ooit nog goed? Heeft ze echt na een uur aan beide borsten te hebben gezeten nog honger? Dit gaat nu al gemiddeld 10 dagen zo… </p>

Hi!Ik begrijp je onzekerheid/verwarring, maar zolang ze voldoende plasluiers heeft en goed aankomt (260 gram is echt erg netjes!) Dan is je borstvoeding in orde!
Het kan zijn dat je kleintje in een sprong zit en daardoor meer zuigbehoefte heeft. Je kan altijd CB vragen indien je toch nog twijfels hebt.
Het enige wat bij ons hielp was toegeven.
Dan maar wat langer met die kleine zitten, als die daardoor rustig wordt, is het goed in mijn ogen.
Maaaar.... misschien kunnen deze tips nog helpen indien nog niet geprobeerd:
*Tijdens de voeding borstcompressie toepassen kan helpen met een snellere voeding.
*Door met je duim een beetje de wang van je kleintje masseren stimuleer je het zuigreflex, waardoor je kleintje weer een tijdje gaat drinken, dit kan ook door de rug te masseren.
*Blijven praten naar je kleintje zodat die niet in slaapt valt en goed blijft drinken kan wellicht ook een oplossing zijn.
*Wisselen van borst als je kleintje toch weer even pauzeert (ik lees dat je sowieso beide borsten aanbied maar ik zet deze tip er toch bij).

Ik hoop dat er iets bij zit wat kan helpen.
Succes!

Bij mijn dochter gebeurde het ook dat ze vrij snel weg dommelde of in slaap viel en dan vervolgens heel lang/vaak aan borst wilde, omdat ze niet efficiënt dronk. Bleek dat mijn toeschietreflex te krachtig was, dus eerste 5 minuten moest ze heel snel drinken, daarna was ze te moe. Wat hielp was om eerste beetje af te kolven, gewoon met hand in hydrofiel. Succes!

het kunnen regeldagen zijn? Ik heb ook van die dagen gehad dat ik soms uren met haar aan de borst zat.. dan regelt je kindje de borstvoeding weer even opnieuw in naar haar behoefte.. Google maar eens! Als dat het is: lekker laten drinken naar behoefte! Ik ging dat lekker met haar op bed liggen zodat ik liggend kon voeden en ondertussen een film kijken ofzo.. is vermoeiend maar gaat weer over!
Als je twijfelt kun je het beste even een lactatiekundige contacten, daar heb ik hele goede ervaringen mee!

Mijn dochtertje van 3 weken doet dit ook. Waarschijnlijk hebben ze dan helemaal geen honger meer, maar gewoon zuigbehoefte of in ieder geval behoefte om dicht bij je te zijn. Dat is, zeker als ze nog zo klein zijn, normaal.

Dat klinkt 100% als een regeldag :) en laat je niet misleiden door de term want het kan wel wat langer aanhouden dan een dag :) 

Terug
Bovenaan