baby blues hulp gevraagd

hoi mama's
pfoe net mn kleine op bed gelegd. Ik weet niet wat ie heeft. Ben net over op nutrilon 2 en hij krijgt een beetje fruit. Ook bij de eerste en laatste fles 2 eetlepels nutrix. Zou allemaal goed moeten gaan volgens het c.b. maar ben nu een week zo aan het klungelen. Dan slaapt ie weer drie kwartier haal ik hem eruit en eet ie maar 140ml. Hwt ging zo goed met de 5 voedingen hij sliep net van 22.00uur tot 6.00uur door, zo fijn en dan om 6.00uur een fles en weer terug tot 8.30-9.00uur. En dan lekker badje en weer een fles om 10.00uur en een om 14.00, 18.00uur en dan weer de laatste om 22.00uur.
Dat is voorbij! Ik krijg het nu niet voor elkaar hem tevreden te krijgen, ben minimaal een uur bezig met hem in slaap te krijgen. Laat ik hem brullen dan wordt het zo erg dat het bijkomen langer duurt dan het huilen enz enz. We zitten even in een vizueuse circel. Maar hoe kom ik eruit. Hij lijkt nu ook last van zn tandjes te hebben en alles ineens. Help! Heeft iemand tips, herkent iemand dit? Ik zie het even helemaal niet zitten met m'n kleine vent. Ik zou wel iets hebben aan een schema hoe jullie het met je kindje van 6 maanden aanpakken. Ook hoeveel ze slapen en hoe laat ze er s'avonds inliggen. Dank je wel.
pfoe hij ligt nu weer te brullen, ga toch maar weer kijken, hier krijg ik alleen hoofdpijn van!
Liefs, anonieme mama die normaal haar naam best schrijft maar dit een klein beetje beschamend vind. (dacht een zelfverzekerde mama te gaan worden, :)
 
Hoi,

Allereerst: je hoeft je nergens voor te schamen, hoor!
Ik denk dat de overgang van 5 flessen naar 4 voor je kindje te snel is. Als hij nog niet zoveel (bij)voeding eet dan heeft hij wellicht nog honger. Het cb kan wel makkelijk zo'n advies geven maar jij zit wel met de gevolgen.
Mijn dochter is 'al' 8 maanden, maar zij lustte to een week geleden niets: geen fruit, groente, brood etc. Het cb zei dat ik teveel melk gaf (nog steeds 5 flessen van 200 cc) en dat ik dat moest afbouwen. Maar doordat zij dus geen vervanging voor de melk had, had ze nog steeds honger en begon ze weer midden in de nacht wakker te worden. Ik heb dit dus snel terug gedraaid en ga dit langzaam afbouwen. Sinds een week eet mijn dochtertje opeens wel fruit, groente en maaltijdpotjes (nog niet echt veel maar het gaat de goede kant op) en tegelijkertijd merk ik dat ze minder behoefte heeft aan melk. Het gaat dus vanzelf en intussen zitten we op ongeveer 900 cc melk.

Ik kan je dus niet echt een advies geven omdat het bij ons niet volgens de boekjes loopt. Maar houd in gedachten dat je het tot nu toe prima hebt gedaan en probeer een beetje op je eigen gevoel af te gaan.

Succes,

Alex
 
Hi Onzekere mama, ben het met de vorige schrijfster eens. Ook onze zoon is nu 6 maanden en we hebben even een laatste fles eraf geprobeerd, ging 2 nachten goed en toen niet meer. Nu begint hij wel iets meer groente en fruit te eten en om 22.30 geef ik hem zijn flesje in zijn bedje, hij drinkt dan hooguit 80 en dit bouw ik dus langszaam af. Ook onze zoon zit nog rond de 850 cc per dag aan melk, succes en slapen is zowel voor je kindje als voor jullie belangrijk!
 
Hoi,
Zo zie je maar dat echt alle kindjes anders zijn. Die kleintjes trekken zich niks aan van richtlijnen.
Mijn zoontje is nu 51/2 maand en doet het sinds een maand prima op 4 flessen en een half potje fruit. Maar ik ga op mijn gevoel af. Zou jij ook moeten doen.Laat je niks aanpraten.
Succes ermee. Onzekerheid hoort er helaas een beetje bij. Weet zeker dat je een goede en lieve mamma bent.
Groetjes
 
Dat het ook met tandjes te maken kan hebben kan heel goed. Mijn dochtertje sliep ook lekker door en in ene dag in dag uit ellende tot vorige week. Nu zijn er onder 2 tanden door en boven 4. Nu is het eindelijk weer even rustig.
 
Maureen kreeg met 6 maanden, 5 melkvoedingen van 180 cc + 6 schepjes Nutrilon 2 (6, 11, 15, 18 en 23 uur).
Tussen 9 en 10 boden we haar ook vers fruit aan.
Heel veel sterkte! Het komt goed!
Groetjes, Joan
 
Hoi mama, mijn dochter is vier maanden en krijgt 4 flessen van 200ml. dit meng ik sochtends en savonds nog aan met nutrix ook. Niet twee schepjes welnee, maak er maar een dikke fles van. Vooral savonds voor het slapen. Dan heeft ie een lekkere dikke buik en misschien slaapt ie dan door. Inderdaad, ga wat meer op je gevoel af, het con.bureau gaat volgens het boekje, maar onze kids zijn nou eenmaal niet allemaal zo. enne........je bent niet de eenige hoor!!!ik wens je heel veel succes, en ik voel evengoed met je mee, want ik weet hoe je je voelt .Ik ben alleen nu makkelijker geworden(tis m'n derde)
 
Terug
Bovenaan