Baby boert niet in de nacht

<p>Mijn zoontje kan in de nacht nooit boeren. Zonet bij de laatste voeding alle trucs uit de kast gehaald maar het lukt niet. Ik vroeg me af of dit erg is?</p><p>Ook bij de nachtvoeding is het onmogelijk.</p><p>Lijkt me toch dat hij wel huilt zodra hij er last van heeft?</p>
 
Soms helpt het om de baby even neer te leggen en daarna weer te proberen. En hoe doe je het als ik vragen mag?
 
Verschillende manieren! Over de schouder, rechtop tegen mij aan, zitten en dan zijn kinnetje ondersteunen (Korte uitleg). Even weer liggen en dan opnieuw. 
Wrijven over de rug, kloppen, niks helpt! Overdag hoef je hem alleen nog maar rechtop te houden en de boer komt al.. maar dan drinkt hij ook erg onrustig. De laatste fles doet hij heel rustig en kalm.
 
Kan het dan zo zijn dat er vrijwel bijna geen lucht binnenkomt omdat hij rustiger drinkt dan overdag? Dan klinkt het ook best logisch als er niks uitkomt haha. Lijkt hij ook onrustig als hij niet boert of is hij tevreden?
 
Mijn zoontje boert ook vaker niet ‘s nachts. Hij slaapt dan half en is gewoon tevreden. Ik houd hem wel een tijdje rechtop (15min) en dan leg ik hem weer in zijn bedje.  Wij hadden van de osteopaat de tip om naar zijn tongetje te kijken. Als er een boertje dwars zit, hebben ze het tongetje vaak omhoog. Ligt die rustig onder in de mond, dan zit er niks dwars. 
 
Hier een baby die bijna nooit boerde. Af en toe overdag, maar in de avond/nacht al helemaal niet. Dus na de fles kon ik haar meteen wegleggen en sliep ze weer heerlijk verder. 
 
Terug
Bovenaan