baby checklist

Hallo dames ik wilde ten eerste iedereen bedanken voor de reactie's die ik altijd krijg als ik met een probleem of vraagie zit. Enne ik had nog een vraagje het is mijn eerste zwangerschap en ben 19 dus veel ervaring heb ik nog niet echt ben nu 30 weken zwanger heel spannend het word nu wel een beetje eng... Maar me vraag is dus ik heb nou een baby checlist aangeschaft je weet wel wat ik zeg maar allemaal moet hebben voor en na de bevalling maar er staan een aantal dingen in waarvan ik geen flauw idee heb wat het zijn dus misschien kunnen jullie me helpen.. ok daar gaat ie dan: flanel luiers(6 stuks), Molton onderleggers (6 stuks), navelbandjes, wattipotje, 18 hydrofiel luiers, 10 pikelluiers en luierspelden??? dat snap ik ook niet sinds wanneer moet je luierspelden hebben?? nou ja misschien is het een domme vraag of zo en dat jullie me gewoon uit moeten lachen maar ja zoals ik al zei het is mijn eertse heb niet zo veel ervaring ik hoop dat jullie me kunnen helpen. groetjes karima
 
Luierspelden heb je nodig als je katoenen luiers gaat gebruiken.Wat volgens mij dan ook geld voor de hydrofiel luiers. Wattippotje om je wattips in te doen, je baby zal vast een keer vieze oren krijgen.
Ik zal niet lachen, ik had ook zoiets toen ik dat lijstje zag, tsja....wat moet ik ermee. succces.
 
Hoi Karima,

Bij mijn eerste had ik ook hydrofielluiers aangeschaft een stuk of 20 geloof ik. Maar ik gebruikte ze (volgens de kraamhulp) om het kindje mee af te drogen als het in bad was geweest. Ook legde ik ze in het bedje bij het hoofdeinde. Als hij dan een beetje spuugde hoefde je niet het hele bedje te verschonen. Flanel luiers heb ik geloof ik ook, die legde ik ook in het bedje boven op het matras onder het hoeslaken en ook de molton onderlegggers gebruikte ik daarvoor, dat is voor het geval je baby's luiertje doorlekt. En dan die luierspelden, volgens mij wel ouderwets, dan moet je katoenen luiers gaan gebruiken voor je baby (hydrofiel), maar dat is een klus!!
Alles wassen enz. enz. Gebruik maar lekker wegwerp veel praktischer. Trouwens je moet eens gaan kijken bij de Hema bij de baby afdeling daar vind je alles wat je nodig hebt voor je baby. Oh ja, en spuugdoekjes altijd handig ook bij de Hema te krijgen.

Nou Karima, heel veel succes met je checklist en heel veel geluk met je kindje.

Groetjes van Nicole.
 
hallo karima,

van die luiers heb ik alleen 6 flanellen luiers aangeschaft en 12 katoenenluiers.
dit straks alleen om te gebruiken voor het afdrogen en voor in het bedje als sloop.
zelf ga ik straks wegwerpluiers gebruiken.

mischien een leuke tip:laat iemand die al een klein kindje heeft of je vk naar het lijstje kijken wat je echt nodig heb
durf te wedden dat er zo wat weggestreept kan worden..
scheelt weer in de kosten.

groetjes en succes met de zwangerschap.
 
Ik heb begrepen dat die hydrofielluiers inderdaad meestal gebruikt worden als was- of droogdoekje in het begin (dan zijn gewone washandjes/handdoeken nog te dik om goed in de huidplooien te komen ofzo). De molton onderleggers zijn voor in het bedje, bescherming van het matras.

Ik weet zelf ook niet van alles wat het is en wat je echt hebben moet. Ik ben van plan om dit met de kraamhulp door te nemen als die langskomt. Heb jij die al langs gehad? Anders inderdaad misschien bij je vk vragen of in een babywinkel ofzo.

Geen domme vraag dus wat mij betreft!
 
NOg een tip, check of je vrienden of kennissen of via via aan spullen kan komen. Scheelt je een stuk in de kosten.
En de zeeman heeft ook goedkope dingen.

gr. shelley
 
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je bij je zorgverzekeraar of kraamzorg ook een basispakket aanvragen ('k geloof dat die gratis is, misschien afhankelijk van hoe je verzekerd bent) en dat zit het meeste / alles in wat je nodig hebt rond en na de bevalling.
 
de luiers gebruikte ik inderdaad ook voor het spugen in bed en na het baderen.daarna veel gebruikt voor na het strand of in de buggy.ze zijn gewoon erg praktisch.
 
Terug
Bovenaan