Baby dagschema hoe dan?

<p>Ik hoor overal dat het goed is om dingen in een bepaalde volgorde te doen. Dus bijv: eten-slapen-spelen-eten-slapen-spelen enzovoort enzovoort. Maar hoe dan?? Mijn dochter is nu 6 weken en ik voed op verzoek. Meestal is dat elke 3-4 uur. Maar soms is ze na het eten heel moe en wil ze slapen en soms klaar wakker en wilt ze spelen. Dus hoe kan ik daar dan een volgorde van maken? Ik ga haar tog niet wakker houden als ze moe is? Of dwingen te slapen terweil ze gewoon wilt spelen? Hoe hebben jullie dit gedaan? En is het nou echt zo belangerijk en waarom? </p>

Als je baby nog zo jong is dan bestaat er sowieso geen vast schema. Als jou kleine er aan toe is om te slapen, dan slaapt het. Als het toe is aan spelen, dan speelt het. Niets is fout.

Ik zou ook gewoon afgaan op de behoefte van je dochter. Als ze moe is, heeft het geen zin om met haar te spelen. Ik doe dat met mijn zoontje ook niet. Hoewel er de laatste weken bij mij we dat ritme inzit. Hij is lekker wakker na de fles. Dus gewoon luisteren naar je dochtertje!

Inderdaad kijken naar je dochtertje. Mijn zoontje van 4 maanden heeft soms ook behoefte om meteen te slapen na zijn flesje, nou dan doen we dat. En als hij wel wilt spelen, dan gaat hij lekker spelen. Ik probeer altijd de maximale wakkertijd aan te houden, maar dat werkt soms ook niet als hij gewoon klaarwakker is en lekker aan her spelen is. Ik ben er wel achtergekomen dat al die slaapjes die omschreven worden echt niet voor elk kind geldt. Dus gewoon op je gevoel afgaan

Mijn zoontje is nu 9 weken en was de eerste weken erg onrustig en slaapt moeilijk in. Ik volg ook een schema; wakker-voeden-powernapje-knuffelen-box en bij gaapjes weer naar bed.  De bedoeling is dat de voorspelbaarheid hem rust geeft en ik moet zeggen dat het wel helpt. Als jouw kindje niet heel onrustig is of een hele slechte slaapster is zou ik er niet te moeilijk over doen. Als ze moe is lekker in bed leggen. Wil je toch een schema volgen, dan kun je het ook inkorten als ze moe is, dus wel alle activiteiten doen maar kort zodat ze snel weer in bed ligt. 

Terug
Bovenaan