baby de hik

Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat de baby de hik heeft? Ik voel dan echt zo'n hikje/klopje. Ik dacht eerst dat ik dan de hartslag voelde maar na een tijdje is het dan over. Ik heb ergens gelezen dat je kindje ook de hik kan hebben. Ik voel het best vaak, geen idee of dit normaal is?

Voelen jullie dit ook?

ja hoor, volgens mij is het heel normaal dat je de hik van de baby voelt.
Bij mijn eerste voelde ik hem ook hikken en als kleine baby had ie ook vaak de hik... vond het een beetje zielig maar het kon geen kwaad.

Dat is heel normaal hoor, had ik bij de 1e volgens mij nog veel vaker dan bij deze. Het lijkt inderdaad eerst op een hartslag, maar het is harder en de baby gaat echt heen en weer. Heel zielig eigenlijk! het lijkt ook op schopjes, maar dan regelmatig.

wendy
31 weken zwanger

Tot voor kort had ik er geen last van maar sinds een week heb ik het idee dat onze frummel iedere dag de hik heeft en soms wel vaker op een dag. Erg vervelend gevoel en het wordt niet rustiger door er met de handen op te liggen terwijl dat bij het trappelen meestal wel zo is. Hopelijk merkt hij/zij er zelf weinig van.

Anja

2 weken geleden voelde ik het voor het eerst. De hik. Wel grappig. Nu heeft de kleine het bijna elke dag. En daar wordt ik niet altijd vrolijk van. Vooral als je in bed ligt, kleine eindelijk rustig en je wil net gaan slapen....krijgt hij de hik. Nou dan slaap je ook  niet lekker meer. En als het lang aanhoud wordt de kleine het ook beu en begint ook weer te trappen.
En eigenlijk vind ik het soms ook zielig. Maar wat ik ook probeer, ik kan de kleine niet ervan af helpen. Heel vervelend. Kan moeilijk siuiker geven of laten schrikken, hahahaha.

Maar aan de andere kant : het is een teken van leven en dat alles goed gaat erbinnen. Dus niet zeuren (dat doe ik al genoeg). Het is hopelijk snel over.

Groetjes Jeanine

Terug
Bovenaan