Baby doet een uur over de fles.

De titel zegt het al een beetje.

Mijn zoontje van 4 weken doet tussen de 50 en 60 min over een fles van meestal 90cc. Als hij de helft van de fles heeft opgedronken is de melk alweer koud valt ook vaak in slaap tijdens de fles. Hij slaapt overdag ook heel slecht doet slaapjes van 5 a 10 min heel soms en dan heb ik hem met moeite in slaap gekregen. Omdat hij eigenlijk heel moe is gaat het drinken nu steeds slechter en krijg ik 60cc met half uur en moeite erin. Ik ben een beetje ten einde raad moet ik veranderen van flessen? hoe kan ik erover zorgen dat hij overdag slaapt? Ik gebruik de difrax s flessen met een s speen. In het begin dronk hij juist goed soms wel te snel en nu is dat al een tijdje heel anders echt heel langzaam. Kunnen jullie mij tips/advies geven?
 
Dat is wel erg lang om over een fles te doen ik zou morgen voor de zekerheid het consultatie bureau bellen zij kunnen eventueel advies geven en even met je meedenken zodat je zeker weet dat je kindje de juiste hoeveelheid voeding binnenkrijgt!!! Daar zijn ze tenslotte voor het is hun werk :)
 
Ik zou me niet zo een zorgen maken. Bij mij is het hetzelfde verhaal. Ze doet er tussen de 30 tot 60 minuten over de fles. Is nu 5 weken. Ik maak 90 en daarna steeds 30 bij. Zo is de melk wel warm. Met 3/4 weken deed ik hetzelfde met 60 en als dat op was steeds 30 bijmaken. Raadde consultatiebureau mij af. Maar ze kwam eerst niet genoeg bij en sinds ik dat ben gaan doen komt ze ineens wel genoeg bij en drinkt ze ook wat meer.
 
Onze zoon had dat ook tooen hij rond de 5/6 weken oud was. Drie kwartier over een fles was heel normaal terwijl hij eerst altijd zo goed dronk! Toen we waren overgestapt naar een 1 Avent speen ipv 0 kregen we onze oude vertrouwde zoon weer terug. Blijkbaar was de 0 speen te klein geworden en kostte het te veel moeite om er uit te drinken en viel hij daarom steeds in slaap. 
 
Dat hadden wij op laatst ook met onze dochter. Toen zijn we ook over gegaan op de M-speen (gebruik ook Difrax). In het begin dronk ze toen even heel snel, net of moest ze even wennen, maar nu gaat dat prima.
Alleen de laatste fles is altijd drama, omdat ze 's avonds vaak wakker/huilerig is, is ze met de laatste fles moe en dan drinkt ze ook heel langzaam haha..
 
Hoi Sofia, 
Niet te veel zorgen maken. Toen ons zoontje 5 weken was deed hij er ook lang over. De omgeving kan je soms onzeker maken, ik herken het. 
Neem de tijd.. Probeer te draaien met de speen maar als hij eenmaal slaapt.. Dan komt hij wel weer als jij wakker is. Kost jou misschien meer tijd, maar bespaard je wel een hoop frustratie. 
 
Succes! 
 
Terug
Bovenaan