Baby doet raar met tong

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn dochter van 5 maanden doet sinds een tijdje heel raar met haar tong. Haar tong hangt constant uit haar mond. Het ziet er nogal zwakzinnig uit. Ik heb al gegoogeld, maar niks kunnen vinden. In het begin leek het er op alsof ze gewoon het tong uitstak, maar nu hangt haar tong gewoon uit haar mond. Daarnaast wil ze aan alles likken. Iemand die dit herkent?? </p>

Mijn zoontje 6,5 maand heeft ook zo’n periode gehad. Het was bij hem vooral ontdekken van zijn tong en zijn mondje. Net zoals beetje schudden met zijn hoofd en dan keihard lachen. 

Mijn dochter van bijna 6 maanden heeft precies hetzelfde en ook ik kon hier niets over vinden en maakte mij hier zorgen over. In het ziekenhuis bij de geboorte viel dit al op en werden er vaak opmerkingen over gemaakt. Haar tong hangt er nu wel minder uit, maar als ze moe, of heel geconcentreerd is laat ze hem vaak nog buiten. Ook het likken doet ze maar dat gaat samen met het ontdekken en voelen met haar mondje. Een pré logopedist zij mij dat dit waarschijnlijk vanaf 7 maanden minder gaat worden omdat de mondholte dan groeit en de tong meer terug trekt...het ziet er niet altijd even snugger uit nee haha!

Jaa hoor mijn zoontje van nu 14 maanden heeft dat ook gedaan en doet het nu nog steeds. 
Het kan komen door speen gebruik. 
Maar het is ook zo dat baby's eigenlijk een te lange tong hebben voor wat in hun mond past. Dit is bij alle baby's zo maar sommige baby's lossen het op deze manier op haha.
Ik ben wel richting de 1 jaar er meer op gaan letten en dan elke keer zijn tong een beetje naar binnen gaan duwen 

Terug
Bovenaan