Baby draaien in het ziekenhuis

Hallo dames,
Ik ben nu 35 weken zwanger en mijn baby is nog niet gedraaid. Nu gaan ze haar volgende week donderdag in het ziekenhuis draaien.
Dit omdat ze waarschijnlijk aan de grote kant is en zelf niet meer kan draaien.
We krijgen eerst een groeiecho. Daar kijk ik erg naar uit om mijn kleine te zien.
Maar het idee van draaien vind ik maar niks.

Heeft iemand ervaring ermee?
Duurt het lang? doet het pijn?

Ik weet van mezelf dat als het me niet bevalt dan haak ik gewoon af. Maar misschien zijn er dames die er ervaring mee hebben of tips hebben.

Thanks!

Gr. Nini
.
 
Nee heb geen ervaring, maar mijn dochtertje (2e zwangerschap) lag ook heel lang in een stuit, en heb me toen ook in het draaien verdiept! Gelukkig is ze met 36wk zelf nog gedraaid anders had ik haar niet laten draaien door de gyn en was ik voor een keizersnee gegaan.
Dus kan je niet helpen wat betreft pijn en hoelang het duurt.

Groetjes Anne
32 wk zwanger van nummer 3
 
hoi,
bij mij lag de baby dwars in mn buik en gingen ze de baby draaien.
ik was toen 38 weken! (nu 40 +3)
eerst kreeg ik een echo om te zien of er genoeg vruchtwater was, en of de placenta goed lag.
ook moet je bloeddruk in orde zijn.
Toen dat allemaal goed bleek te zijn, werd er een hartfilmpje gemaakt van de baby.
Dan kreeg ik een infuus om de baarmoeder te laten ontspannen.
Van dat infuus krijg je wat hartkloppingen en je krijgt het warm en wordt wat trillerig.
En dan gaan ze de baby draaien.
Maar........toen ze de baby bij mij gingen draaien, bleek ze ineens zelf al gedraaid te zijn.
Dus dat laatste stukje kan ik je niet vertellen.
Ik denk dat het wel meevalt.
In ieder geval veel succes.
groetjes m
 
bij me eerste hebben ze het geprobeerd uiteindelijk in stuit geboren.
ik ben nu zwanger van de tweede en ik nu al op papier staan dat als dit ook een stuit wordt ik het lekker laat zitten.
ik had meer last en napijn van de draaipoging in het zh gehad als die hele stuitbevaling.ik was helemaal blauw en dat terwijl ik nog geen 10 dagen later uiteindelijk beviel.maar ik had een klein kindje van 2500gr dus ik mocht gewoon bevallen.
ik krijg ook een spuit in me bovenbeen voor me spieren te laten ontspannen en ze heb de hele tijd de hartslag van de baby in de gaten gehouden.

veel succes verder
groetjes cora
 
ik zit hier net zo ben nu 38 week zwanger en onze uk lag vorige week ook in eens weer andersom.morgen moet ik weer heen voor controle. ik hoop dat het zich heeft gedraaid, maar als dit niet het geval is, willen ze het proberen te gaan draaien, maar ik weet ook nog niet of ik dat wel wil.
het schijnt erg pijnlijk te zijn en of het zo blijft liggen is ook niet 100% zeker.
 
Hoi Nini,

Mijn tweede kindje lag met 35 weken ook in stuit. Bij mij werdt toen ook gezegd dat ze het met 36 weken een draaipoging wilden doen. Ik heb me hier indertijd heel druk om gemaakt en was best angstig bij het idee van het draaien. Uiteindelijk gewoon naar die afspraak gegaan... ik werd eerst vollop gerust gesteld en aan de monitor gelegd om het hartje van de baby in de gaten te houden. Toen een pilletje met wat water ingenomen om te ontspannen, het is namelijk belangrijk om zo ontspannen mogelijk te zijn zodat je het draaien niet tegenwerkt. De arts kwam binnen...voelde voorzichtig aan mijn buik...daarna een beetje duwen en draaien (eigenlijk niets anders dan een normaal onderzoek van de buik bij een gyneacoloog of verloskundige) ...en toen was het gedaan. Bij elkaar duurde het misschien 30 seconden en het deed echt geen pijn. Misschien was het bij mij sneller dan het gemiddelde...maar het was absoluut geen vervelende ervaring en ik had me van te voren veel te druk gemaakt om niets. Onze dochter is na het draaien netjes met haar hoofdje naar beneden blijven liggen en ook zo ter wereld gekomen :)

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn positieve ervaring!

Groetjes Rachel
 
ons eerste kind lag ook in een stuit, en hebben ze geprobeerd om te draaien.Was geen succes, en de hartslag van mijn zoontje ging ook drastisch naar beneden. Al met al was het gigantisch pijnlijk. Uiteindelijk is hij met een keizersnede ter wereld gekomen. Vaginaal bevallen vond ik te gevaarlijk. ZIe in mijn werk teveel kinderen met zuurstof tekort.

Nu ben ik zwanger van nummer 2. Mocht dit kindje in een stuit liggen, dan laat ik het absoluut niet draaien.
 
Bij mij is de kleine vorige week gedraaid (bij 36+4 weken). Ik had me vanwege alle pijnlijke verhalen voorbereid op het ergste, maar het was heel snel voorbij. Ook bij mij werd eerst een hartfilmpje van de kleine gemaakt. Vervolgens een injectie om de buikspieren te ontspannen. Hiervan krijg je hartkloppingen en ik begon behoorlijk te trillen. Het draaien zelf is wel wat pijnlijk, maar was heel snel voorbij. Bij poging twee draaide de kleine mee en ligt nu nog steeds goed. Echt fijn is het niet, maar ik heb meer "last" gehad van de injectie dan van de hele draaipoging. Dit omdat die heel snel voorbij was.
 
Terug
Bovenaan