baby draaien na een 1e bevalling als keizersnee

Hoi

Tot nu toe ligt ons kleintje nog vrolijk in een stuit, en nu las ik gisteren dat ze meestal de baby niet proberen te draaien als je al eens eerder een keizersnee hebt gehad, dus een litteken in de baarmoeder. heeft iemand hier ervaring mee.   ik ben nu 34 weken, maar begin me soms toch wat zorgen te maken.

groetjes grietje

Hi Grietje,

Gister een heel verhaal getikt, plaatst het forum het niet..... Dus nu nog maar een keer.

Ik weet niet of ze na een KS kunnen draaien, maar kijk eens op www.stuitlig.nl
Daar staat veel info over uitwendige versie en ook mogelijkheden die jezelf kan doen om kindje nog te laten draaien. Ik ben zelf nu met de moxatherapie bezig.

Iedereen zegt steeds je kleine heeft nog tijd genoeg. Die van ons ligt al vanaf de screeningsecho in stuit en is nog geen een keer gedraaid. Ben ondertussen 36,5 week zwanger. Aankomende donderdag hebben we een afspraak bij de gyn. in het ziekenhuis en wordt er gekeken of het mogelijk is om de kleine te draaien. als dat zo is dan gaan ze dat dan ook proberen.

Groetjes

hoi,
ook ik heb er geen ervaring mee, maar lees wel nieuwsgierig mee. Wij hebben wel een 2e kinderwens en ben 1e x ook met ks bevallen (ivm dwarsligging. Draaipoging heeft niet geholpen, t draaien lukte sowieso maar klein stukje en kindje lag dezelfde avond alweer in vertrouwde houding)
Ik kan me voorstellen dat ze het niet doen. Als je placenta voorligt, draaien ze ook niet, net als bij te weinig vruchtwater of te kleine navelstreng. En ik vond dat bij de draaipoging veel kracht op buik werd uitgeoefend om kleintje te draaien!
Succes ermee, hopelijk draait jullie uk nog! (in jan2007 forum, is er vrouw natuurlijk bevallen die al in zh was opgenomen voor geplande ks ivm stuitligging waar kindje bij controle-echo gedraaid bleek!!) En bij 2e kindje is baarmoeder al eens uitgerekt en kans op spontane draaiing.
Groetjes, mira sinds 02-01 mama van jaap

de draaiing is bij ons gelukt, het is geen prettige behandeling, maar ben wel blij dat we het gedaan hebben.
ik heb trouwens erg weinig vruchtwater en ze zijn wel gaan draaien. Hoop nu dat de kleine blijft liggen, wat ze wel verwachten omdat ik zo weinig vruchtwater heb.

Hoi Griebelbaby

Wat fijn dat het draaien gelukt is. De gynacoloog wil mijn baby tot 37 weken de tijd geven om zelf te draaien. daarna wil ze wel een poging tot draaien doen, ondanks dat ik een keizersnee heb gehad. Ik hoop dat het dan net zo goed lukt als bij jou. En dat jou kleine natuurlijk niet mee terug draait.

groetjes

En? Is je kindje uit zichzelf gedraaid? Of heb je draaipoging ondergaan? Of is er iets anders besloten? Ben erg benieuwd! Geniet van de laatste weken, t komt nu snel dichterbij he, moment waarop jullie kindje geboren wordt!
Veel succes met alles, groetjes mira

Hoi

Draaien zagen ze niet zitten in het ziekenhuis, maar ons kindje heeft zich toch nog bedacht en is uit zichzelf gedraaid met 37 weken en 4 dagen. ik mag nu dus gewoon bevallen, dus het is nu af wachten.

groetjes grietje

Nu al een superkind dus, !! Fijn dat je gewoon kan bevallen!! Geniet nog van de laatste periode, vlotte bevalling gewenst en voor erna geniet van de kraamtijd!!!!
Groetjes mira

Terug
Bovenaan