baby draaien

Hoi!
Inmiddels 34+3 zwanger en me baby is nog niet gedraaid. Wie had dit ook? Of heeft in het ziekenhuis de baby moeten laten draaien? Zie daar wel tegen op :(
 
Hoi
Bij mijn eerste lag de kleine man al vanaf 28 weken met z'n billen naar beneden. Is ook niet meer gedraaid. Ik had meteen het gevoel dat we hem niet moesten proberen te laten draaien. En achteraf was dit een wijs besluit omdat hij de navelstreng om z'n nekje had zitten. Ze kunnen namelijk niet met 100% zekerheid aangeven of die navelstreng om z'n nek zit of niet. Dus ik zou zeggen als de kleine geen zin heeft om te draaien en jij/jullie je hier niet prettig bij voelen gewoon laten zitten zoals ie zit.
 
Hi! Snap ik helemaal. Ons kindje lag nog in stuit tot en met 35+5. We hebben tot die tijd moxa therapie geprobeerd, maar helaas. Met 35+5 hebben we een uitwendige versie gehad in het ziekenhuis. Het was geen fijn gevoel en af en toe zeker pijnlijk, maar ik zou het zo weer doen! De pijn duurt niet lang en is na het draaien meteen over. Daarna voelde het alleen een klein beetje beurs als ik in m’n buik prikte met m’n vinger. Hij ligt nu goed en is zelfs aan het indalen. Zo fijn dat thuisbevallen toch een optie is nu!

Ik vond het ook spannend van tevoren, maar bij ons was het personeel ontzettend vriendelijk en dat hielp enorm. Hopelijk draait je baby! Veel succes!
 
Ze voelen en checken tijdens het draaien trouwens ook of de baby zelf meedraait of veel tegengas geeft. Als ze weerstand voelen, dan stoppen ze ook. Ze draaien de baby dus niet als ze niet denken dat het veilig kan. Ook krijg je van tevoren en erna een ctg plus een echo om de bewegingen, hartslag en ligging meerdere keren te checken.
 
Bij mij lag hij tot 36 weken in stuit, stond een afspraak voor een uitwendige versie maar voor die tijd is hij toch nog zelf gedraaid
 
Hier wel gedaan, en idd ze checken van te voren de baby, tijdens de versie checken ze en erna! Dus dat is wel goed!
Bij mij niet gelukt omdat ze merkten dat hij al te diep was ingedaald en dat kon nooit lukken. Ze stopten na 3 pogingen en dat gaven ze ook van te voren aan! Ze gaan echt niet te lang door als het niet lukt!

Uiteindelijk geplande keizersnede gehad
 
Mijn dochter lag vanaf week 24 in stuit. Ik snap dat je je hier een beetje druk om maakt. Dit had ik toen ook heel erg. Ik heb een versie gehad met 36 weken. Het succes hiervan ligt aan verschillende factoren. O.a. of je veel vruchtwater hebt, of je buik soepel is en of je de versie met 36 weken doet of later (hoe eerder hoe beter).

Bij mij viel de versie behoorlijk mee. Ik ging van het ergste uit maar uiteindelijk voelde het alleen aan als veel geduw en getrek aan mijn buik. Mijn dochter maakte er helemaal niks van en draaide zo mee. Zelfs haar hartslag ging minimaal omhoog.

Ik geef je een tip voor als je voor een versie moet/kiest: zodra ze gaan proberen te draaien, je man/vriend of wie er dan ook mee is je kuiten of voeten laten masseren. Probeer je tijdens de behandeling hierop te concentreren. Dit werkte bij mij heel goed als afleiding.
 
Geen ervaring met versies of stuitliggingen, maar even één ding: jij MOET helemaal NIETS. Jij kiest ZELF voor een evt. versie of een alternatief. Ja, ze kunnen (zullen?) het je aanbieden, maar jij moet dus helemaal niets.

Sterkte en succes! ❤??
 
Terug
Bovenaan